V současnosti převážně v obvodu železniční stanice Olbramovice a na traťových úsecích Votice – Olbramovice a Tomice - Bystřice pokračují postupné výkopy a betonáž základů stožárů trakčního vedení, jejich stavba a vystrojení, následně převěšení vedení a demontáž původních stožárů a základů, úprava kabelizace a součástí zabezpečovacího zařízení, přeložky kabelizace pro možnost pokračování výstavby.

„Na začátku výluky je třeba v dotčených úsecích před snesením kolejových polí nejprve demontovat stávající trakční vedení pro možnost uskutečnění navazujících prací. S novým kolejovým uspořádáním železniční stanice Olbramovice souvisí také zrušení dvou stávajících stavědel při zhlavích. Celková modernizace počítá s automatickým zabezpečovacím zařízením. Elektromechanická stavědla již nebudou dále třeba. Posledního června bylo aktivované provizorní zabezpečovací zařízení,“ popsal Pavel Halla z Správy železniční dopravní cesty červencové dění na stavbě.

Na olbramovickém nádraží se souběžně uskutečňuje rekonstrukce liché kolejové skupiny (dále od nádražní budovy) a výstavba podchodu k ostrovnímu nástupišti. Ukončení zmíněné etapy je plánované na konec listopadu.

„Práce na železničním spodku probíhají v současnosti na přeložce k nově budovaným tunelům v úseku Votice – Olbramovice, zejména v návaznosti na dokončované mostní objekty, i mezi Olbramovicemi a Bystřicí. Tam pokračuje zřizování zářezů, násypů, svahováním a dolamování,“ upřesnil mluvčí SŽDC s tím, že obnažené svahy zpevní síť a zemina

V části úseku Olbramovice – Tomice je nasypávané štěrkové lože na budované souběžné koleji.

V části úseku Bystřice – Tomice (od silničního mostu k Nesvačilům k bývalému zrušenému mostu hlavní silnice I/3) je již provoz vedený na přeložce.

V Olbramovickém tunelu zřizují odborné firmy závěsy pro trakční vedení, osazují součásti zabezpečovacího sys〜tému a montují vedení pro osvětlení tunelu.

U Zahradnického tunelu a Tomického tunelu se uskutečňuje betonáž spádových betonů, středové drenáže, pokládka a betonáž multikanálů, betonáž chodníků a zpětné zásypy portálových úseků. V Tomickém tunelu II stavbaři betonují sekundární obezdívky.

U nejdelšího Zahradnického tunelu pokračuje výstavba technologických objektů.

U Votického tunelu po dokončení těžby a zajištění svahů kotvami, ocelovou sítí a stříkaným betonem, následně dokončené betonáži podkladního betonu, smontování výztuže klenby a její betonáži pokračují betonáže spádových betonů, středové drenáže, multikanálů a chodníků.

U výpravní budovy nádraží Olbramovice přibyla nová část, jež poslouží pro instalaci nových systémů zabezpečení provozu, doplněná novou garáže a skladem.

„Pracovníci stavby pokračují také v pracích na mostních objektech. Jsou dokončovány práce na výstavbě nového železničního mostu přes silnici I/18 zásypem křídel pro možnost navázání železničním náspem na nové přeložce,“ pokračoval Pavel Halla ze SŽDC.

Nový mostní objekt mezi tunely Tomický a Tomický II je dokončený. Probíhá zřízení železničního náspu pro možnost přejezdu formy pro betonáž druhého z tunelů. Další mostní objekt na úseku Tomice – Bystřice pokračuje montáží armatury nosné konstrukce a její betonáží.

Rovněž je dokončovaná přestavba mostního objektu na železniční propustek poblíž města Bystřice. Nové trubní propustky jsou zřizovány na přeložkách trati, kdy je však třeba dbát na řádné založení vlivem zastižení odlišných geologických podmínek oproti projektu.

U mostů a propustků, které jsou rozšiřovány, případně pouze sanovány, probíhá vysekávání kaveren a jejich sanace, přebroušení, injektáž, tryskání, spárování, betonáž říms, popřípadě výstavba nových opěr, provedení ochranných a sjednocujících nátěrů, odláždění, osazení zábradlí.

V následujícím období budou, kromě ostatních prací, nadále pokračovat práce ve výluce liché kolejové skupiny železniční stanice Olbramovice. Stavební práce vyžadují nezbytné výluky železničního provozu a objížďky na okolních komunikacích.

„V denních hodinách se výluky na železniční trati budou týkat prací na základech trakčního vedení. V místech, kde se pracuje na mostních objektech, je doprava omezená, případně vedená po objízdných komunikacích, jako mezi Olbramovicemi a Božkovicemi,“ doplnil mluvčí správce dráhy.