To není šlendrián stavbařů, ale požadavek čerčanské radnice, jež si přeje zakonzervovat déle než stoletý stav křížení silnice a dráhy.

„Cože? To slyším poprvé, že to pak zase nebude pro nákladní auta průjezdné. Počítali jsme s tím, že zahloubení silnice už bude napořád, “ podivil se zástupce majitele sběrny surovin v průmyslové a obchodní zóně za nádražím.

Překvapený byl i majitel sousední firmy. „Uhlí a písky mi naváží výhradně kamiony. Takže zase budou najíždět od Poříčí?“ kroutil hlavou Václav Berka.

Největší provozovnou v lokalitě je pobočka společnosti ŽPSV, známější pod někdejším názvem Prefa, produkující výrobky z betonových směsí. „O faktu, že po snížení se silnice zase zvedne na původní úroveň, z doslechu vím. Ale k nějakému oficiálnímu jednání nebyl, pokud je mi známo, z firmy nikdo pozvaný. Kamiony k nám stejně jezdí přes Poříčí, ale nás se především týká, že potom opět pod mostem neprojede prázdný domíchávač a znovu bude muset jezdit kolem dokola přes Poříčí,“ podotkl ředitel Petr Brůža.

Požadavek, aby byl zůstal podjezd nízký a nadále zabraňoval průjezdů kamionů po krajské komunikaci, vysvětluje čerčanská radnice nákladnými technickými požadavky pro úpravu podjezdu.

„Pod vozovkou je zatrubněný potok. Muselo by se nákladně vybudovat jeho přemostění, které by kapacitně pobralo i větší přívaly vody a uneslo těžká auta,“ uvedla starostka Dana Tomášková.

Na druhou stranu připustila, že obci současný stav vyhovuje. „Už tak je provoz přes Čerčany, především okolo školy, velký a dopravní situaci by nákladní vozidla ještě zhoršila,“ konstatovala starostka.