„Projektový den Škola hrou je vztažený také ke Dni vzdělanosti. Děti si rozvrh tvořily sami" vysvětlila Milena Prášková, ředitelka Základní školy Jiráskova Benešov.

„Menší děti od 1. do 3. ročníku výuku absolvují po třídách, čtvrté a páté třídy se už mohly smíchat podle témat seminářů a žáci z vyššího stupně si hodiny volili libovolně, takže studijní skupiny tvořili šesťáci se sedmáky, osmáky i deváťáky dohromady. Tomu ale musel přizpůsobit obsah hodiny i vyučující, aby mladší děti výkladu porozuměly a starší se nenudily," upřesnila ředitelka.

V nabídce rozvrhu byly matematické rébusy, práce s textem, audiovizuální pořad o planetě Zemi, chemické a fyzikální pokusy, historické zajímavosti, sestavení sudoku, finanční gramotnost.

„Výuka se zabývala záležitostmi, které se běžně neučí," dodala Milena Prášková.

Děti zajímaly pokusy, rébusy, posilování i pečení perníků

Při projektovém dni v ZŠ Jiráskova školáci vstřebávali včera vědomosti všemi smysly. Nejen očima a ušima, ale i hmatem, čichem a chuťovými pohárky.

Při fyzikálních pokusech s elektřinou si při zlomkovém napětí mohli jednoduché obvody osahat. Výsledky chemických experimentů, jež se prováděly bez chemikálií, výhradně s potravinářskými produkty, jako je například droždí nebo ocet, mohli školáci očichat, v tělocvičně se při lekcích ukázkového posilování i zapotit a v družině ochutnat vlastnoručně vyrobené perníky.

„Při sestavování vlastního rozvrhu si žáci museli pohlídat, aby se jim semináře nekryli,nebo zase aby jim nezůstala vyučovací hodina neobsazená. To jim pohlídali také třídní učitelé," podotkla Jitka Moosová, zástupkyně ředitelky školy pro druhý stupeň. „

V téměř všech třídách využíváme interaktivní tabule a tam kde nejsou, promítací plátna a projektory připojené na notebooky s výukovými programy. Ty jsme si pořídili z grantů Evropské unie,"   konstatoval zástupkyně ředitelky.

Při projektovém dni nechyběla ani výuka cizích jazyků, skládání modelu lidského těla na počítači nebo základy psychologie, při němž si  starší školáci upřesňovali pozici svého „JÁ"  vůči rodině, kamarádům a okolí.