Obchvat totiž vláda nezařadila do prioritních dopravních staveb, pro něž v Bruselu žádají vyjednávači u evropské komise výjimky.

Přednost dostaly úseky rozestavěných dálnic, které tvoří obchvaty větších sídel. Například Českých Budějovic, Krušovic, Frýdku-Místku nebo Otrokovic a jako jediná železniční stavba, koridor mezi Voticemi a Sudoměřicemi.

Občanské sdružení Olbramovice, které se už roky snaží pro bezpečnost svých spoluobčanů a zlepšení životního prostředí vybudování obchvatu urychlit, nyní zvažuje další kroky. Nejdříve se jeho členové setkají se zástupcem investora z Ředitelství silnic a dálnic.

„Více než stovka dopravních staveb má stanovisko EIA podle zákona platného před vstupem do Evropské unie. Problém je, že Česká republika měla mnoho let k dispozici stanovisko EIA, ale stát za tu dobu nebyl schopen tyto stavby postavit a mnohé z nich zatím nemají ani územní rozhodnutí či stavební povolení," uvedl premiér Bohuslav Sobotka.