V Tomicích a v Bystřici stavbaři naopak využijí přerušení provozu pro likvidaci staničních kolejí, takže vlaky  budou až do konce srpna křižovat mezi Olbramovicemi a Benešovem.

„Sudou kolejovou skupinu v Olbramovicích, podchod k peronům s výtahy a zabezpečovací zařízení zprovozníme do odpoledne pondělí 14. května. Výluku využijeme i pro vytrhání staniční koleje v Tomicích  a v Bystřici. Takže obě stanice  vlastně zbouráme, protože   i po skončení stavby  už z nich zůstanou jen dvoukolejné zastávky," objasnil ředitel stavby koridoru Michal Žák  dění na trati v průběhu přerušení provozu.

Cestující budou přestupovat do autobusů náhradní dopravy v Benešově a v Táboře  od pondělní 9. hodiny, respektive už od vlaků Os 8266 a Sp 1831. Do čtvrtka  jezdí všechny autobusy podle zvláštního výlukového jízdního řádu až do Tábora. Od pátku přestupují lidé z a do rychlíků v Sudoměřicích u Tábora.

U nádraží Olbramovice  zastavuje  v obou směrech pouze jeden autobus označený písmenem „O". Ostatní autobusy zastavují na hlavní silnici I/3 na zastávce linkových autobusů v obci.

Souběžně s ukončením nepřetržité výluky začnou vlakové spoje  využívat pro jízdu také druhou traťovou kolej z Votic do Olbramovic.

Vlaky z Olbramovic k bývalému hradlu Opřetice  budou  jezdit po staré traťové koleji až konce srpna.

Pak už bude, opět po několikadenní nepřetržité výluce,  zprovozněná od středy 29. srpna nová  traťová kolej po přeložce kilometrovým Zahradnickým  tunelem i oběma Tomickými.

V Bystřici si pokračující rekonstrukce železniční tratě  od příští týdne vyžádá kvůli demolici zdí úplnou uzavírku podjezdu u nádraží i pro chodce a cyklisty.