„Vlaky budou moci po dokončení v roce 2015 nově využívat dvě koleje, které povedou z části po nové trase. I díky dvěma přeložkám o délce téměř čtyři kilometry mezi současnými stanicemi Chotoviny a Sudoměřice u Tábora ujedou o téměř půl kilometru kratší vzdálenosti než dosud," konstatoval Pavel Tesař ze Správy železniční dopravní cesty.

Stavba koridoru  na hranicích krajů přinese jižním Čechám ojedinělou zajímavost. Na novém úseku vlaky pojedou Sudoměřickým tunelem, který se  stane se vůbec prvním železničním tunelem v Jihočeském kraji," upozornil Pavel Tesař ze SŽDC.

Vlaky u Tábora zrychlí tunel a estakáda

Historická, jižně od Votic z části jednokolejná trať do Českých Budějovic, se mění v dopravní tepnu na úrovni 21. století

PAVEL TESAŘ

Benešovsko – Ještě v tomto roce začne modernizace přibližně dvanáctikilometrového úseku 4. koridoru ze Sudoměřic do Tábora. Trať mezi těmito stanicemi se změní k nepoznání.

Vlaky budou moci nově využívat dvě koleje, které povedou z části po nové trase. I díky dvěma přeložkám o délce téměř čtyř kilometrů mezi současnými stanicemi Chotoviny a Sudoměřice u Tábora ujedou o téměř půl kilometru kratší vzdálenosti než dosud.

Na přeloženém úseku budou moci využít 456 metrů dlouhou estakádu, přemostění přes budovanou dálnici D3 a také dvoukolejný Sudoměřický tunel, který bude měřit 430 metrů a stane se vůbec prvním železničním tunelem v Jihočeském kraji. Už nyní je však jisté, že v rámci modernizace dalších traťových úseků v regionu jej budou následovat další. I díky zmiňovaným stavbám pojedou vlaky po dokončení všech prací rychlostí až 160 km/h.

Kvůli přidání druhé koleje se změní zapojení lokální trati z Písku do stanice Tábor. Na nádraží v Chotovinách vznikne ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Obyvatelé obce z obou stran tratě se k němu dostanou novým podchodem.

„Dnešní železniční stanice Sudoměřice u Tábora bude zrušená. Místo ní vznikne dvoukolejná zastávka, která bude do doby, než se dokončí modernizace navazujícího úseku do Votic, sloužit jako odbočka," prozradil Petr Šlegr, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.

Všechna nástupiště ve výšce 550 milimetrů umožní pohodlný nástup cestujících. Těm budou na všech nádražích sloužit nové přístřešky.

Větší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení třetí generace. Obyvatele žijící v domech poblíž železnice ochrání před nepříjemnými důsledky provozu více než tři kilometry protihlukových zdí. Stavba potrvá téměř tři roky, celkové náklady se odhadují na přibližně 2,5 miliardy korun.

Autor je tiskovým mluvčím SŽDC