Modernizace tratě z Prahy do Tábora, kde už je hotový čtvrtý železniční koridor z Hostivaře do Votic, se o několik let protáhne.
Vzhledem k nutnosti provést celý proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) znovu, podle nových evropských regulí.

Bez nového posudku by investor, Správa železniční dopravní cesty, nezískal finanční podporu z evropských fondů. Stavba určitě letos nezačne, potvrdil pro média generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

„Reálně tu hrozí, že budeme muset dělat novou dokumentaci EIA. Na to bychom potřebovali při notné dávce optimismu rok až dva, pesimistický odhad je ještě mnohem delší. Můžeme jen doufat, že zvítězí zdravý rozum a nestaneme se rukojmími některých radikálních skupin," uvedl Pavel Surý k problematice úseku Votice – Sudoměřice.

Stejné potíže očekává správce státní železniční sítě na nedokončeném úseku v jižních Čechách mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi. Optimistický termín zprovoznění celého budovaného koridoru je podle Pavla Surého rok 2021.

K úseku Votice – Sudoměřice, který je z rozhodující části projektovaný mimo současnou trasu, upřesnil mluvčí SŽDC Marek Illiaš: „Aktuálně se nám nepodařilo vykoupit osm pozemků a u nich vedeme vyvlastňovací řízení."