„Při úterním jednání vyjádřila radnice s jejím zajištěním spokojenost. Budeme aplikovat loni vyzkoušenou aktualizaci plánu zimní údržby," řekl Jiří Kymla, ředitel společnosti Compag. „Jen jsem Compagu zdůraznil, aby se jeho pracovníci zaměřili na nejkomplikovanější úseky," podotkl starosta Jiří Slavík.

Sázavský starosta Petr Šibrava uvedl, že za minulou zimu byla spotřeba posypu třetinová. „Snažíme se solit kvůli řece Sázavě co nejméně. S výjimkou chodníků, aby se nám lidé při ledovce nepřizabili," konstatoval Petr Šibrava. „Za poslední roky jsme plán zimní údržby a druhy posypu nemuseli měnit," upřesnil. Pro město zajišťují údržbu, kromě průtahů, o něž se stará Správa a údržba silnic, vlastní technické služby. „Solanku nepoužíváme, kupujeme sůl od cestářů. Poslední tři roky pořádná zima nebyla, ale předtím jsme za ní prosolili přes sto tisíc korun," objasnil Jiří Huml, tajemník městského úřadu. „Jinak používáme inertní drť," dodal.

Benešovské technické služby v posledních letech druh posypu měnit nemusely. Zpravidla solí. „Inertní materiál je dobrý ze začátku pro zdrsnění povrchu vozovky a chodníků. Ale má nevýhodu, že ho po chvíli auta vyfoukají a musí se sypat znovu," připomněl Bohumil Rataj, ředitel TS Benešov. „A pak vznikají další náklady na jeho uklizení," doplnil ředitel.