„Dětem se líbilo, že si prakticky mohly vyzkoušet pomůcky včelaře. Kuklu, rukavice, dýmák. Přednášející jim včely krásně a poutavě přiblížila. Časem si udělají testíček, abychom věděly, co si děti zapamatovaly," objasnila Eva Seidlová, vedoucí vychovatelka školní družiny. „Určitě budeme besedu o včelách příští rok opakovat," dodala pedagožka.

„Děti nejvíce baví, co si mohou osahat, vyzkoušet. Když si zkoušely kukly, tak se chvíli cítily, jako skuteční chovatelé včel," uvedla Hana Chmelová. „Zjistily, že včelky nejsou jen pro lahodný med, ale v přírodě mají důležitou funkci. Opylování květin a plodin. Bez nich by příroda nebyla tak pestrá," připomněla včelařka.

Školáci také zjistili, jak ve skutečnosti vypadá včela a dokázali jí odlišit od vosy. „Ne jako v animované pohádce, kde je hrdinkou černožlutá včelka Mája," podotkla Hana Chmelová.

S rozpoznáním včelího plástu malí školáci neměli potíže, protože z přírodovědných kroužků družiny už o včelaření ledacos věděli, ale o vosím hnízdě si mysleli, že to je včelí.

Od Hany Chmelové se děti také dozvěděly, jakým způsobem včela produkuje a zpracovává vosk pro vytvoření plástu a jeho zavíčkování. „Vyzkoušely si nosíky čich a jako včelky zjišťovaly, které květinky jsou stejné," popsala další z interaktivních bloků jednatelka benešovských včelařů.