S organizačními změnami na votické radnici souviselo i nové prostorové uspořádání kanceláří. Celý odbor sociálních věcí se vloni z druhého patra přestěhoval do prvního patra staré radnice.

„V uvolněných prostorách je umístěná kancelář Mikroregionu Voticko. Pro její potřeby zde vznikla malá a velká zasedací místnost," uvedla votická zastupitelka Jana Špačková.

Pro veřejnost městský úřad rozšířil od 1. října úřední hodiny. Své záležitosti si tak na úřadu mohou občané vyřizovat v pondělí, úterý a ve středu.

„V roce 2015 byly uskutečněné kontroly činnosti městského úřadu kompetentními orgány v pořádku. Nebyly ve vedení jednotlivých agend zjištěné nedostatky či závažná pochybení," konstatovala Jana Špačková.

Pro letošní rok připravuje radnice zavedení biometrického docházkového systému

V současné chvíli je vyhlášené výběrové řízení na dodavatele.

Úřad byl před nástupem nového vedení radnice rozdělený do osmi odborů, v nichž bylo zřízeno 49 pracovních míst. Limit zaměstnanců, do kterého patří i pracovnice na rodičovské dovolené, byl 52.

Rada města se rozhodla neprovádět urychlené zásahy do struktury úřadu a jeho personálního obsazení, ale postupně posuzovala činnosti jednotlivých odborů i zaměstnanců a na základě výsledků rozhodla o změně organizační struktury úřadu a současně s tím i personálního obsazení.

Nejzásadnější změnou v organizaci úřadu bylo zrušení odboru finančního i odboru správy majetku a investic a sloučení jejich činností do nově vytvořeného odboru finančního a správy majetku. Tuto organizační změnu doplnilo i zrušení míst referenta pro školství, výchovu a vzdělávání a referenta majetkové správy.

Naopak nově byla zřízená místa finančního referenta a referenta pro silniční a městskou dopravu. Všem zaměstnancům, kterým místa zanikla či kterým byla zrušená, byla nabídnuta místa v úřadu. Buď neobsazené v podatelně a na živnostenském úřadu, nebo nově vytvořená.

Od loňského dubna nastoupilo do úřadu devět nových zaměstnanců

Tři pracovníci přešli do jiných odborů, jeden nastoupí do odboru sociálních věcí 1. března. Od rozhodnutí Rady města o organizačních změnách se úřad personálně obměnil z jedné pětiny.

V současnosti je úřad tvořený sedmi odbory se 49 pracovnímu místy. Z nich bude po nástupu sociální referentky obsazených 47 míst.

Není obsazené místo v podatelně, kde město využívá pracovnici v rámci veřejně prospěšných prací s finanční dotací od úřadu práce a dále místo právníka úřadu, který je uvolněným zastupitelem.