„V souvislosti s připravovanou modernizací dálnice D1 je zapotřebí provést stavební úpravy stavebních objektů, které ve vlastnictví Středočeského kraje  ve třech úsecích," sdělil středočeský hejtman Josef Řihák.

Jedná se o úsek dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, kde dálnice vede nad krajskou komunikací III/1107 u osady Bělčice.   Kompletní přestavbu si vyžádá u Ostředku nadjezd přes dálnici, po němž vede krajská silnice II/110 od Benešova do Sázavy.

Dalším úsekem  dotčeným rozšířením na tři pruhy v každém směru je Ostředek – Šternov, kde bude přestavěná část komunikace II/111 u Šternova vedoucí od Divišova nad dálnicí D1 přes Český Šternberk k Uhlířským Janovicím.

Posledním středočeským úsekem je část dálnice D1 mezi exity Psáře a Soutice, kde ji křižuje silnice II/125 spojující Vlašim s Kácovem.  Tato komunikace bude v délce 210 metrů rozšířená o odbočovací pruhy. Nadjezd nad dálnicí, který šířkově nevyhovuje, bude zbouraná a nahrazený novou konstrukcí požadovaných parametrů.

„Veškeré úkony a činnosti potřebné k přípravě a realizaci staveb provede ŘSD. Středočeský kraj poskytne k přípravě a realizaci akce veškerou potřebnou součinnost, včetně poskytnutí a předání všech nezbytných informací a podkladů," doplnil hejtman Josef Řihák.

Stavbaři nyní začali rekonstruovat dálnici na Vysočině v úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš.

Nicol Mertinová, mluvčí Středočeského kraje


David Čermák, generální ředitel ŘSD, v Interview ČT24:Zimní škody na silnicích ve správě ŘSD můžou dosáhnout miliardy

ŘSD počítá s tím, že škody na silnicích, které spravuje (dálnice, rychlostní silnice a silnice prvních tříd), budou po zimě obrovské. „My se bezesporu budeme pohybovat ve stovkách milionů… Bezesporu to atakuje horizont miliardy."

Zhruba za 14 dní by měla podle Davida Čermáka začít rekonstrukce prvních úseků dálnice D1. Podnikatel Radim Jančura přišel s návrhem, podle kterého by oprava byla levnější i rychlejší. ŘSD podle Čermáka o návrhu diskutovalo, pro D1 prý ale není vhodný.

„Pan Jančura přišel s variantou fragmentace, což znamená rozbití cementobetonové desky a na to položení asfaltové vrstvy. Ve své podstatě tam zůstává vše, co tam bylo doteď, s čím je problém v tom podloží."

Čermák ale zmínil výzkum, ze kterého vyplývá, že metoda fragmentace je pro D1„absolutně nepřijatelná". „Pro komunikace, po kterých jezdí víc než 7,5 tisíce nákladních vozidel denně, je v maximální míře doporučován cementobetonový kryt, protože jeho životnost je dlouhodobější než asfaltový povrch."

Markéta Knotová, Redakce Zpravodajství, ČESKÁ TELEVIZE, ČT24

Již odvysílaný pořad najdete na adrese: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/