Na pracovní místa ve stanicích i mimo ně denně najíždí  takzvaná speciální hnací vozidla. Přesněji pracovní vlaky, jež tvoří čističky štěrkového lože, lokomotivy táhnoucí či sunoucí výsypné vagóny se štěrkem, podbíječky, svářečské vozíky, vytahováky pražců a další kolejové mechanizmy.

„Přejezdová zabezpečovací zařízení necháváme zapnutá,   v provozu. Pouze v případě, že by dvojkolí drážních vozidel  na pracovním místě v blízkosti přejezdu sepnula elektrické obvody zařízení, takže by zbytečně svítila červená světla a blokovala silniční provoz,  je vypínáme. Vedoucí  vozíků a pracovních vlaků mají v každé  případě příkazy k opatrné jízdě přes přejezdy," vysvětlil Pavel Smrčina, vrchní mistr tratí Správy železniční dopravní cesty.

Traťoví dělníci při nepřetržité výluce opravují dva  přejezdy v polích u Lísku a silniční křížení mezi Znosimí a Polánkou, výhybky v Postupicích na vlašimské straně nádraží, svařují kolejové styky na přibližně pěti kilometrech „Vlašimky" a čistička prosívá zhruba čtyři kilometry štěrkového lože.

Nejdůležitější servisní práce, kvůli nimž trvá přerušení provozu  vlaků od 14. října téměř měsíc až do 12. listopadu, se uskutečňují na železničním mostě  u Městečka. Všechny vlaky osobní dopravy jsou nahrazené   autobusy.