Modernizace a doplnění přejezdovým zabezpečovacím zařízením, přestože to už legislativa řadu let při úrovňovém křížení dráhy s komunikacemi I. tříd požadují, se v dohledné době neuskuteční.

Správa železniční dopravní cesty a ministerstvo dopravy oznámily připravovanou vlnu mnohamilionových investic do modernizace železničních přejezdů v příštích dvou letech. Peníze hodlají  čerpat z evropských fondů.

V prohlášení signovaném ministrem dopravy Pavlem Dobešem a generálním ředitelem Správy železniční dopravní cesty Jiřím Kolářem kromě údajů o zkrácení jízdních dob vlaků uvádí:

„Změna zabezpečení přejezdu z dopravní značky STOP na bílé blikající světlo vede k pozitivnímu zlepšení plynulosti silničního provozu a možnosti průjezdu silničních vozidel rychlostí až 50 km/h." V přehledu přejezdů silnic 2. i 3. tříd i místních komunikací předurčených k vyššímu stupni zabezpečení však voračický přejezd není.

„Na seznamu tratí, kterých se uvedená investice týká, není trať 223 Olbramovice – Sedlčany zařazena," potvrdil Pavel Tesař, mluvčí SŽDC.

V letech 2013 a 2014 se uskuteční modernizace zabezpečení přejezdů na trati Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany na 27 úrovňových křížení.

Do dvou let se také zvýší zabezpečení na dvaceti přejezdech mezi Čerčany a Světlou nad Sázavou a devíti mezi Zručí nad Sázavou a Kutnou Horou. Ve druhé vlně modernizací od druhé poloviny příštího roku nainstalují přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami nebo bez nich také na 15 přejezdech mezi železničními stanicemi Vrané nad Vltavou - Dobříš.

Před pěti lety měl správce   státní dráhy  instalaci světelného přejezdového zabezpečovacího zařízení na trati 223 u Voračic v plánu. Ale na projekt nebyly přidělené peníze.

V roce 2010 byla situace neměnná. „Plán modernizace pro letošní i následující roky  ještě není definitivně uzavřený ani schválený. Zvýšení stupně zabezpečení přejezdu u Voračic nárokujeme, stejně jako modernizaci přejezdu u Křešic. Bližší časový termín nelze určit z důvodu nedostatku financí," vysvětlil před více než dvěma roky Jiří Šťastný, tehdejší mluvčí  Správy železniční dopravní cesty.

Frekvence na voračickém přejezdu

železnice – 12 párů osobních a jeden nákladních vlaků / 24 hod. (dle JŘ ČD + ČD Cargo)

silnice I/18 – 3 272 osobních aut a dodávek, 744 těžkých a 17 jednostopých  vozidel / 24 hod. (sčítání dopravy ŘSD v roce 2010)