„Při projednávání železniční investice se zástupci Benešova požadavek na zahrnutí podchodu do  železniční stavby nezazněl,“ potvrdil Ivan Promykáček, výrobní ředitel projektové společnosti Sudop, která projekt koridoru v polovině minulého desetiletí zpracovávala.

Vlastní stavba mezi Benešovem a Strančicemi trvala od roku 2006 do roku 2010. Evropská unie na ni umožnila čerpat až 111 milionů eur.

„Nicméně železniční stavba na prodloužení pamatuje. Nic mu  stavebně v prodloužení nebrání. Bylo technicky prověřené jako možné. V jeho plánované trase se nenachází žádné nové zařízení,  ani kabelová trasa,“ doplnil dopravní projektant.

Benešov v době přípravy optimalizace železniční tratě neměl peníze na spoluúčast, zrovna tak Středočeský kraj jako vlastník silnice II/110, kterou Nádražní ulice je.

Promarněná šance padá na vrub předminulého vedení  radnice. „Když jsem já nastoupil jako místostarosta, stavební povolení na koridor už dva roky platilo,“ podotkl Roman Tichovský, jenž je na radnici déle než šest let.  
Potřeba podchodu pod frekventovanou Nádražní ulicí stále trvá.

„Jedna ze společností vypracovává studii jeho stavby. U rozšířeného podchodu, který by byl kvůli vlastnictví pozemků pravděpodobně trochu zalomený, by vznikla obchodní pasáž. Bude se ale řešit celé autobusové nádraží, neboť v současné době  je spíše parkovištěm odstavených autobusů,“ podotkl starosta Jaroslav Hlavnička.