Jde o úseky 5 (Šternov – Psáře) a 9 (Loket – Hořice), kde byli v minulých týdnech vybraní vítězní uchazeči o stamilionové státní zakázky. Proti ním byla neúspěšnými uchazeči na úseku 5 podaná jedna  a na úseku 9 dvě námitky .

Ředitelství silnici a dálnic těmto námitkám nevyhovělo a tento týden uběhla lhůta, do níž mohli tito uchazeči podat návrh na přezkoumání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. ŘSD tak může  s vítězi podepsat na zmíněné úseky smlouvy.

„Modernizace dálnice D1 bude zatěžkávací zkouškou pro všechny řidiče, kteří se po komunikaci pravidelně dopravují. I přes maximální snahu zajistit plynulý provoz po celou dobu modernizace čekáme problémy," uvedl David Čermák, generální ředitel Ředitelství silnici a dálnic ČR.

Vítězem výběrového řízení v úseku 5 (Šternov – Psáře) se stala společnost Eurovia CZ, která nabídla rekonstruovat a rozšířit dálniční vozovku za částku   přesahující o 23 milionů půl miliardy korun, což činí zhruba 64 procent   předpokládané ceny (823 071 milionů  bez DPH).

Výběrové řízení v 9. úseku  Loket – Hořice vyhrálo Sdružení CPI pro D1 sestavené společnostmi COLAS   CZ  a PORR, jež  nejstarší českou dálnici zmodernizuje za sumu takřka 625 milionů korun. To je  o více než třetinu levněji, než předpokládal investor.

„Prakticky se tak rozbíhá modernizace již čtyř plánovaných úseků. Ve dvou zbylých v úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš byly smlouvy se zhotoviteli podepsány již v uplynulém týdnu. V současnosti zhotovitelé přebírají staveniště a připravují se na zahájení prací," dodal David Čermák.

Finální cena staveb

Šternov – Psáře

632 945 495 korun

Loket – Hořice

756 146 379 korun