Převedení provozu ve směru od Prahy do protisměru se po dlouhých přípravách  uskutečňu je v neděli 6. dubna mezi 13. až 14. hodinou.

„Od pondělí začnou práce na odstranění původního povrchu dálnice ve směru Praha – Brno," vysvětlila Iveta Štočková ze společnosti Eurovia.

Současně stavbaři budou pokračovat se zakládání opěr nových nadjezdů, které byly vloni při úplných nočních uzavírkách dálnice zbourané.

Následovat bude úplná rekonstrukce tři mostních objektů v trase dálnice, budování  odvodnění a dále rozšíření konstrukčních vrstev pro rozšíření  vozovky a pokládka nového povrchu dálnice D1. Převedení veškeré dopravy do levého jízdního pásu v režimu  2+2 jízdní pruhy je plánované do konce července.

Vozidla najíždějící u Šternova (exit 41) do protisměrného jízdního pásu se do původních pruhů vrací přes střední dělící pás u Psářů (exit 49).  Na přejezdech je snížená maximální rychlost na 60 km/h, ve zúžených pruzích se dá jet při dodržení bezpečné vzdálenosti až 80 km/h, ale ve střídavém řazení, protože bezpečné předjíždění především kamionů šířka pruhů neumožňuje.

Sjezdy a nájezdy u uvedených exitů nejsou omezené. Odpočívka Brtnice (U Rybiček) ve směru na Prahu je po celou dobu současných uzavírek v provozu, odpočívka Blanice na 44,33 km směr Brno  je uzavřená .

Obdobné  dopravní opatření je v úseku Loket -Hořice.