„Na dětském projektu pracovali po celý rok žáci čtvrtých tříd a jejich učitelé ze šesti základních škol na území Mikroregionu Džbány," uvedl jeho předseda Viktor Liška starosta Ratměřic.
„Překvapí vás, kolik práce mají za sebou, jak v projektu spolupracovali a co všechno se dozvěděli o fungování obcí a krajiny svého domova," upřesnil Viktor Liška.
Čtvrťáci z hostitelské Bystřice, Olbramovic, Vrchotových Janovic, Votic, Jankova a Miličína své snažení zúročili ve středu při jarmarku, na němž prezentovali své vědomosti, znalost okolí svých škol a zároveň se stali turistickými průvodci.
Na bystřické fotbalové hřiště dorazilo také sedm žáků čtvrté třídy z Miličína.
„Děti zde prezentovaly všechny svoje práce. Vztahovou mapu, erb třídy, mapu i plán Miličínska. Naučily se spolupracovat a učit se jinak, než jsou zvyklé," nastínila učitelka Jana Slabá Janoutová s tím, že školáci detailně poznali Miličínsko a celý mikroregion Džbány, který se rozprostírá na Voticku a v jižní části Benešovska.
Školáci z Miličína, tak jako jejich vrstevníci z ostatních škol, prezentovali své vlastivědné práce ve dvou stáncích.
„Vystavené věci a nástěnky návštěvníkům i současně porotcům popisovali, připravovali tajenky, osmiměrku a mapu rozstříhanou na puzzle," objasnila miličínská pedagožka, s níž kromě sedmi čvrťáků přijely jako pomocnice také tři žákyně deváté třídy.
„Je nám líto, že jsme podobnou výuku neměly. Mohlo se to připravit i pro druhý stupeň," shodly se, nyní už absolventky 9. třídy ZŠ Miličín, Jana a obě Kristýny.
Hodnotící „zákazníci" jarmarku odměňovali jednotlivé školy a jejich vlastivědné reprezentanty barevnými samolepkami na bodovou čtvrtku, které byly při závěrečném setkání pro srovnání úrovně výuky vystavené.
O skutečnou soutěž ale nešlo, nýbrž o pilotní projekt jiné, pro děti zajímavější, přijatelnější a poučnější formu výuky vlastivědy, na níž školáci navážou ve vyšších ročnících při hodinách zeměpisu, dějepisu i dalších nauk.