„Protože úředního šimla k cvalu nedonutíš, vydalo zastupitelstvo obce 20. září 2006 nařízení obce Tisem o stavební uzávěře," objasnil Miroslav Hruška, tehdejší starosta a současný předseda výboru pro životní prostředí. Dalších pět obcí v trase uvažované dálnice mezi Prahou a Táborem vyhlásilo také stavební uzávěry, ale krajský úřad je zneplatnil, protože od ledna 2007 začal platit nový stavební zákon.

„Obec Tisem nedostala odpověď jako jediná. Buď proto, že se na ni zapomnělo, nebo proto, že krajský úřad neodpověděl v zákonném termínu," zavzpomínal Miroslav Hruška.

Obec reagovala na všechny dokumenty k D3, hlavně se vyjadřovala k posudku o vlivu stavby na životní prostředí EIA. „Po téměř deseti letech byla obec Tisem vyzvaná krajským úřadem ke zrušení stavební uzávěry. Přípis neměl ani číslo jednací, ani datum. Zastupitelstvo Tisem to odmítlo," pokračoval bývalý starosta.

Tři dny před Silvestrem 2016 dorazilo prostřednictvím datové schránky z kraje územní opatření ke zrušení nařízení o stavební uzávěře.  Jako důvod je uvedená neurčitá doba uzávěry.

„V roce 2006 jsme nemohli vědět, na jakou dobu uzávěru stanovit, protože data zahájení a ukončení výstavby se mění stále dokola," připomněl Miroslav Hruška.

„Anabáze stavební uzávěry by měla končit. Doufám, že zatím nekončí a bude pokračovat buď soudním řízením, nebo jinak," dodal.