„Rekonstrukce zvýšila riziko nehod, protože je narušená plynulost provozu a tím i bezpečnost," konstatoval Zdeněk Štěpánek, vedoucí benešovského dopravního inspektorátu.

V současném zimním počasí policisté upozorňují na kritické úseky. „Největší problémy dělá především nákladní dopravě při náledí stoupání silnice I/18 v zatáčkách mezi Olbramovicemi a Sedlčany u Křešic a železničního přejezdu u Voračic. Tam, když vozidlo zastaví, protože jede vlak, má velké potíže se rozjet," upřesnil Zdeněk Štěpánek. Prokluzující pneumatiky kamionu vozovku tak umydlí, že se do obtíží dostanou i řidiči osobních aut.

„V zimě jsou ale nejhorším místem serpentiny silnice mezi Jírovicemi a Neveklovem v lese u Tisem. Navíc v údolíčku je mostek, který namrzá a led navede vozidlo do svodidel," varoval vedoucí benešovského dopravního inspektorátu.

Další úseky, kde se policisté v zimě setkávají s větším počtem nehod, jsou na Voticku. „Nedá se nyní aktuálně uvést jeden úsek. Kritická je prakticky celá Česká Sibiř," uvedl Zdeněk Štěpánek. „Naštěstí je letos začátek zimy dobrý," dodal policista.

K trvale rizikovým místům na silnicích se řadí tomická šikana. „Aktuálně esíčko u Tomic na silnici mezi Benešovem a Táborem vede z hlediska závažných následků," poznamenal Zdeněk Štěpánek, velitel benešovských dopravních policistů

Dvojitou zatáčku odstraní až přeložka hlavní silnice I/3 kolem Olbramovic. Ředitelství silnic a dálnic má v plánu začít stavět příští rok. „To se ale opakuje do nekonečna desítky let. Až bude obchvat hotový, budu říkat super," přiznal dopravní policista.

K dalším neuralgickým místům na silnicích patří křižovatka silnic II/112 Benešov – Vlašim a II/111 Bystřice - Divišov u struhařovské vlakové zastávky.

„Výhledově se má přestavět na okružní. Ale zatím je pouze v plánu," připomněl Zdeněk Štěpánek.