Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v rozsáhlých opravách vozovky. Proud vozidel ve směru na Prahu je až do neděle 3. května od 9,5 km rozdělený.

Doprava v levém jízdním pruhu je převedená přejezdem středního dělicího pásu do protisměrného pásu, na němž je zákaz vjezdu nákladních automobilů. Vozidla ve středním jízdním pruhu pokračují v levém pásu dálnice, z něhož lze na Exitu 6 odbočit na přilehlou okružní křižovatku Průhonice a odpočívky.

Provoz na dálnici pokračuje v režimu 2+1+1 až do pátého kilometru, kde je vrácený zpět do levého jízdního pásu.

Omezení je i v úrovni Jižního Města

Opravy vozovky na dálnici D1 pokračují i mezi třetím a nultým kilometrem, kdy jsou uzavírané rychlé jízdní pruhy. Doprava je vedená středním a pravým jízdním pruhem.

Současně je do začátku května uzavíraná na Exitu 8 Čestlice/Dobřejovice levá polovina výjezdové větve ve směru na Brno a nájezdové směrem na Prahu.

Při jízdě zpátky po dálnici D1 na Benešovsko musí motoristé ve směru na Brno od nultého do 9,5 km počítat dvěma několikakilometrovými úseky uzavřeného rychlého levého jízdního pruhu.

Doprava je opět svedená do středního a pravého jízdního pruhu. Nájezd a výjezd na odbočeních i odpočívkách je umožněný v plném rozsahu.

Dvacet let se řešili jen havarijní stavy

Poslední souvislé opravy vozovky dálnice D1 u Prahy se v úseku mezi Jižním Městem a Nupaky uskutečnily v druhé polovině devadesátých let. Následně se jednalo již pouze o havarijní opravy.

Na vozovce se v současné době vyskytují lokální výtluky, podélné a příčné nerovnosti a trhliny, rozpadají se obrusné a ložné vrstvy. Poškozená jsou svodidla, elastické mostní závěry, odvodnění, na krajnici a ve středním dělicím pásu jsou nánosy bahna.

V průběhu oprav provozem nejvíce zatíženého úseku pozemních komunikací v republice, které začaly již vloni v červenci, správci vymění asfaltové vrstvy a mezi 6,7 až 3,2 km a vytvoří kryt vozovky z asfaltového koberce tlumícího hluk.

Práce skončí se začátkem prázdnin

Opravovat a sanovat budou také podklad vozovek. U mostů vymění elastické závěry. Instalovat budou po celé délce také nová středová a krajová svodidla. Ocelová i betonová.

Zemní stroje seříznou a doplní krajnici. Zároveň dělníci opraví odvodnění, přejezdy přes střední dělící pás a technici vymění indukční smyčky sčítačů dopravy.

Přestože je po celou dobu oprav zachovaný před Prahou provoz ve dvou jízdních pruzích v obou směrech, dochází zejména v ranních hodinách k dopravním komplikacím, jejímž důsledkem jsou kolony.

Oprava vozovky bude pokračovat do konce června.