„Zajištění dopravní obslužnosti rychlíkové stanice Olbramovice neexistuje," konstatoval starosta Votic Jiří Slavík.

V dopravně vyspělých státech (Švýcarsko, Německo, Francie, Anglie) čekají regionální autobusové linky na rychlíky a při dodržení přestupního intervalu nutného k umožnění přemístění i méně pohyblivých osob z vlakové soupravy do autobusu rozváží cestující po okolních sídlech.

V Olbramovicích to je naopak. „Autobus odjede a za půlhodiny tam přijede rychlík. To je potřeba vyřešit," potvrdil Ivan Novák, starosta Olbramovic.

Lidé k dopravě na nádraží využívají osobních aut. „Nemají se tam jak jinak dostat. Parkoviště není nafukovací. Předminulou středu jsem tam napočítal 94 aut," dodal.

Představitelé Mikroregionu Voticko tento týden jednali s pracovníky krajského odboru dopravy o nové podobě dopravní obslužnosti.

„První vlaštovka je tady. Kraj už předtím posílil financování obslužnosti o 1,5 milionu korun," podotkl Jiří Slavík, starosta Votic. „Jednáme, jak se to projeví v konkrétních spojích," upřesnil.

Mikroregion řeší dostupnost Votic jako regionálního centra z menších sídel

„My v tuhle chvíli nedokážeme dostat k zaměstnavatelům lidi z menších vesnic na začátek pracovní doby," upozornil Viktor Liška, předseda Mikroregionu Voticko.

„Třeba z Ratměřic se dostanou do Votic v pět ráno. Ale fabrika dělá od šesti. Potencionální zaměstnanci, kteří nejezdí autem, se tam nedostanou," řekl Viktor Liška, který chce revizi celého systému navazování spojů veřejné dopravy na České Sibiři.

„Problémy jsou v obslužnosti menších sídel. Třeba Mezno na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje upozornilo na problémy s provázaností linek," nastínil Viktor Liška.