Na levé straně ve směru na Brno má rozšířené parkoviště pojmout místo současných přibližně 90 osobních a nákladních vozidel až 181 osobních i obytných aut, autobusů a kamionů. Na pravé straně se jich na přebudovanou a rozšířenou plochu vejde 156.

Při rekonstrukci investor předpokládá na 52. km dálnice D1 modernizaci infrastruktury obou odstavných ploch, demolici zchátralého objektu sociálního zařízení i bývalého kiosku pod motelem, vykácení více než stovky osamocených javorů, borovic a bříz, instalaci 51 osvětlovacích stožárů a zachovaní čerpacích stanic i motelu Zajíček.

Důvodem stavby je podle Ředitelství silnic a dálnic dlouhodobý nedostatek parkovacích stání pro nákladní automobily a připravovaná rekonstrukce dálnice D1 v dotčeném úseku.

„Kromě nevyhovujícího technického stavu je důležitým cílem záměru i zvýšení bezpečnosti dopravy na odpočívce, zabránění vzájemných kolizí vozidel a umožnění stání vozidel na vyhrazených místech a ne mimo ně," zdůvodňuje investor v záměru stavby, jehož součástí jsou posudky o vlivu stavby a předpokládaného provozu na životní prostředí.

„Vozidla stojí chaoticky i tam, kde nebyla jejich přítomnost plánovaná. Při výjezdu pak přejíždějí obrubníky i zelené plochy, které nejsou schopna objet, čímž ničí stávající vybavení odpočívky," doplnil zpracovatel oznámení.

Aktuálně

Střechov – Středočeský kraj nesouhlasí se záměrem Ředitelství silnici a dálnic rozšířit parkoviště na 52. km dálnice D1 u Střechova na levé i pravé straně z důvodu zásahu do evropsky významné lokality Štěpánovský potok, kde je chráněná mihule potoční. Rozhodla o tom krajská rada.