Jednalo by se o úsek mezi Červeným Újezdem a Meznem, kde uvažuje o zřízení turistické železnice s manuálně i motorově poháněnými kolejovými vozidly.
„Jednáme se Správou železniční dopravní cesty, Českými drahami a ministerstvem dopravy. Zatím se zdá, že by úsek od Střezimíře k Meznu mohl zůstat zachovaný," uvedl Miloš Jelínek z o.s. Železnice Česká Sibiř.
Unikátní části železniční dráhy s demontovaným trakčním vedením mezi současnými zastávkami Červený Újezd a Mezno, bez napojení na nový koridor, by zůstala jako muzejní včetně mostů, mostků, propustků a historicky cenného souboru budov nádraží Střezimíř z roku 1894.
„Složitější situace je na úseku mezi Střezimíří a Červeným Újezdem, kde musíme dořešit křížení s obslužnou komunikací k budoucí vrcholové stanici Červený Újezd a tunelu," upřesnil Miloš Jelínek. Do občanského sdružení vloni vstoupila i obec Střezimíř a další zájemci se hlásí.
„Zatím by bylo předčasné přibírat další členy. Zájem by byl, ale to bude reálné, až nastane konkrétní posun v přípravě turistické železnice. Zatím se zahájení stavby koridoru zpožďuje váznoucími výkupy potřebných pozemků," doplnil zakládající člen sdružení Miloš Jelínek.
Šlapadla a motorové drezíny a další kolejové unikáty by měly podpořit rozvoj turistického ruchu na České Sibiři i propagovat historie a současnosti železniční dopravy.