Město jako jeho provozovatel by potřebovalo s majitelem Středočeským krajem upřesnit smluvně podmínky dalšího provozování na nejméně 20 let, aby mohlo investovat do vlastních provozních ploch letiště, infrastruktury a zázemí.

„Čekáme na právní stanovisko kraje, zda půjde v rámci výpůjčky postavit nové hangáry a další stavby, například infocentrum pro turisty, dráhu pro in-line bruslení, cyklostezku z Nesvačil do Tvoršovic a další vybavení pro zvýšení turistické atraktivity lokality," nastínil starosta Bystřice Daniel Štěpánek.

Modernizace by se měla každopádně dočkat technologie řídící věže, aby se přiblížení přistávajících letadel pro snadnější navigaci odehrávalo s pomocí globálního pozičního systému. Přestože maximální vzletová hmotnost letadel zůstává 5700 kg, ranvej a pojížděcí dráhy by měly pro větší komfort pohybu letadel zpevnit zatravňovací dlaždice.

Návrh na omezení pěstování vyšších plodin (kukuřice, slunečnice) u prahu přistávací dráhy, jejichž výška pilotům zkracuje prostor pro zastavení stroje, zastupitelé zamítli. Rovněž noční osvětlení z obav rušení obyvatel hlukem.