VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlak překročí při zkouškách maximální rychlost

Voticko /FOTOGALERIE/- První vlak po zprovoznění tunelů u Votic a Olbramovic jel po přeložce železniční tratě z bezpečnostních důvodů rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Další soupravy už mohly uhánět stovkou, kolem pracovních míst jen padesátkou, a ten poslední, zkušební, prolétne koridor rychlostí mezi 170 až 180 kilometrů za hodinu.Byť je maximální projektovaná rychlost pro soupravy s cestujícími 160 km/h a nákladní vlaky 120 km/h.

1.12.2011
SDÍLEJ:

Koridor po provoznění přeložky Olbramovice - Votice. Foto: Deník/ Ladislav Jerie

„V závěru stavby v květnu 2013 uskutečníme rychlou pantografovou zkoušku, kdy vlak jede o deset procent rychleji, než je projektovaná maximální rychlost.

Současně se budou měřit parametry kolejového svršku a trakčního vedení. Zároveň při maximální rychlosti provedeme měření hluku,” vysvětlil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru Votice - Benešov, při středečním slavnostním zahájení provozu přeložky na Voticku.

Do konce března bude v Olbramovicích dokončená hrubá stavba (náspy a železniční pláň i mosty), v dubnu položí stavbaři koleje v blízkosti výpravní budovy a elektromontéři natáhnou trolejového vedení. Připojení nových kolejí směr Bystřice zprovozní v květnu.

Zimní pauzu stavba tratě nedrží, výluk ale bude méně
Po uvedení jedné traťové koleje do provozu mezi Voticemi a Olbramovicemi pokračují hlavní stavební práce na koridoru mimo osou stávající tratě bez nutnosti dlouhých výluk.

„Věřte, že se při nich pracuje do poslední minuty,” ubezpečil Michal Žák, ředitel výstavby koridoru z firmy Eurovia. Déle než týdenní výluka se na trati Benešov -Tábor uskuteční až při připojování nově budovaných staničních kolejí v Olbramovicích na jaře. Termín dokončení je 14. května.

Do té doby stavbaři zvednou nivelitu, aby do stejného termínu zprovoznili druhou traťovou kolej do Votic a přeložka přejde do plného provozu.

"Už nyní trháme koleje a demontujeme trakční vedení na původní trati a ve stanici blíže nádražní budově, vytěžíme starý železniční svršek, který je určený k recyklaci pro další použití. Máme vyzkoušené, že je nezávadný, nekontaminovaný například ropnými látkami,” ujistil hlavní stavbyvedoucí koridoru.

V Zahradnickém tunelu už pracovníci Subterry ukončili přípravu tubusu. Je vyjmutý z báňského prostoru, naváží se to něj štěrkové lože pro položení kolejových polí. Provoz po jedné (západní) traťové koleji až Bystřice bude zahájený 25. srpna. Druhou kolej zprovozní do 30. listopadu příštího roku.

Autor: Ladislav Jerie

1.12.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Octavia - Čína
AUTOMIX.CZ
22

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Ilustrační foto.

Revoluce ve středočeské koalici vrací do hry žákovské jízdné

KRÁTCE: Oslaví vznik Československa

Benešovsko - Přečtěte si krátké zprávy z regionu!

Kanonády v podání Neveklova a Olbramovic

Benešovsko – Okresní přebor odjel deváté kolo, ve kterém padlo 37 gólů, o které se nejvíce zasloužili střelci lídra tabulky z Neveklova.

Středočeskému kraji bude nově vládnout ANO s ČSSD. A s komunisty

Střední Čechy – Výrazně doleva se posouvá vedení Středočeského kraje, když se zásadně mění podoba koalice vládnoucí Středočeskému kraji. Z dosavadní čtyřkoalice ve složení ANO, STAN, ODS a Nezávislí Středočeši zůstane u moci pouze hnutí ANO, které v pondělí odpoledne dosavadním partnerům písemně vypovědělo koaliční smlouvu.

Havárie autobusu prověřila elektronický přenos informací i obrazu se zvukem

Benešov /FOTOGALERIE/ – Dvě novinky s využitím dálkového přenosu obrazu i zvuku z místa katastrofy do štábu velícímu záchranným operacím přineslo rozsáhlé cvičení záchranných složek, které na Benešovsku mimo jiné simulovalo havárii autobusu. Do zákulisí akce, kterou již na sklonku září připravil v Přestavlkách u Čerčan místní sbor dobrovolných hasičů ve spolupráci se středočeskými záchranáři i policisty, nechal v pondělí nahlédnout Pavel Truxa z krajského policejního ředitelství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT