Účelem výluky je rekonstrukce železničního svršku a rekonstrukce historického kamenného viaduktu v blízkosti Jílového, který je známý pod názvem Žampach.

Práce při výluce spočívají ve snesení železničního svršku na viaduktu, odtěžení železničního spodku, provedení hydroizolace, zaštěrkování konstrukce a pokládky nového železničního svršku. Zároveň dojde k výměně přibližně 2,5 kilometru kolejového roštu, včetně výměny kolejového lože, dosypání nového štěrku na dalším, přibližně půlkilometrovém úseku novým, a oprava železničního přejezdu.

Doprava ve vyloučeném úseku mezi Jílovým u Prahy a Vraným nad Vltavou je zajištěná náhradními autobusy označenými velkými písmeny podle trasy, po níž zaváží cestující na zastávky. Část autobusů zajíždí až ke smíchovskému nádraží a z některých lidé přestoupí podle postupu prací na odbočce Skochovice do přistaveného motorového vozu přímo na odbočce.

Po dobu výluky je zavedený mimořádný jízdní řád, v němž jsou uvedené i zastávky náhradní autobusové dopravy a nemusí v něm časy odjezdů spojů odpovídat běžnému vlakovému grafikonu.

Souběžně s výlukou vlakové provozu na pravém sázavském a vltavském břehu nejezdí vlaky kvůli výměně kolejnic v úseku Čísovice a Měchenice také mezi Prahou a Dobříší.

Ukončení nepřetržité výluky traťové koleje z Jílové u Prahy k metropoli je plánované na pondělí 28. listopadu.

Na Benešovsku pokračují i další časově a finančně náročné rekonstrukce železnice. Na Vlašimce (trať 222 Benešov – Trhový Štěpánov) do poloviny října mostaři dokončí rekonstrukci mostu přes Blanici u Znosimi a na Sedlčance (trať 223 Olbramovice – Sedlčany) je do poloviny listopadu zastavený provoz kvůli přestavbě olbramovického nádraží. (s využitím webových stránek www.pacifikem.cz)