Zastavující vlaky s přepravou cestujících se začnou rozjíždět v čase odjezdu na pokyn vlakového doprovodu za podmínky, že návěsti na nejbližším světelném návěstidle jízdu dovolují.

Správné postavení výhybek a volnost staniční nebo traťové koleje před vlakem hlídá počítačový systém, jemuž dává pokyny pouhým klikáním „myši” výpravčí v Olbramovicích.

„Železnice způsobem zabezpečení jízd vlaků skočila z 19. století přímo do jednadvacátého,” konstatoval Karel Červenka, přednosta provozního obvoduBenešov Správy železniční dopravní cesty.

Potvrdil tak skutečnost, že na trati z Benešova do Tábora bylo v provozu upravované zabezpečovací nebo i sdělovací zařízení, jehož konstrukce vycházela z hradlových, závorářských nebo telefonních zařízení z počátku existence železné dráhy.

„Všichni výpravčí absolvovali pod vedením specialistů na počítačovou drážní techniku odborné kurzy přípravy vlakových cest. Seznámili i s praktickými zkušenostmi výpravčích z Moravy, kde je podobný systém v provozu už několik let. Z počátku na jejich činnost dohlíží přímo odborník na zabezpečovací techniku, aby jim v případě potíží nebo chybného zadání pomohl,” vysvětlil benešovský přednosta.

„Kromě toho mají k dispozici i cvičné programy, trenažér, kde si mohou simulovat běžný provoz podle jízdního řádu i mimořádnosti. Plánované výluky kolejí i trakčního vedení. Poruchy ovládání výhybek, návěstidel, kontroly obsazení staničních kolejí, volnost traťových úseků, výpadky napájení a podobně,” konstatoval Karel Červenka.

Z votického nádraží sice mizí klasický výpravčí, ale dopravní kancelář s vybavením pro nouzovou obsluhu v budově zůstává. V případě poruchy dálkového ovládání opět zaskočí člověk.