V případě, že budou chtít řidiči dojet do Pavlovic a dál na Kladruby a dálnici D1, budou muset využit objízdnou trasu, která měří kolem 20 kilometrů. “Objízdná trasa je vedena po silnicích II. třídy z Vlašimi přes Bolinku, Bolinu, Zdislavice, Chlum a Trhový Štěpánov,” uvedla Eva Matějková z vlašimského odboru dopravy a silničního hospodářství. Touto objížďkou se řidiči dostanou do Pavlovic za 22 minut a ujedou přes 20 kilometrů. Osobní vozidla ale mohou do Pavlovic dojet i jinou, neoficiální trasou, a to přes Římovice a Rataje. Jestliže využijí tuto cestu, ušetří tak při jízdě 10 minut. Tímto úsekem dojedou do Pavlovic za 12 minut s ujetými 7,5 kilometry. Za normálního režimu trvá cesta z Vlašimi do Pavlovic 5 minut a měří kolem tří kilometrů.
Dotčené obce objízdnou trasou tak musí počítat s hustší dopravou. Ve Zdislavicích se proto obávají, že po ukončení uzavírky ve Vlašimi, budou silnice v jejich okolí v dezolátním stavu. “Cestáři sice zalepovali některé díry na silnicích, i tak se obávám, že silnice, které jsou již nyní v hrozném stavu, budou následně ještě více rozbité. Třeba na Rataje je cesta dezolátní. Větší provoz se určitě podepíše i na silnicích na Chlum a Římovice,” podotkl starosta Zdislavic Pavel Bouček s tím, že přes jejich obec je vedena i trasa pro vozidla s nebezpečným nákladem. Proto si starosta Zdislavic myslí, že tyto čtyři měsíce nebudou pro obyvatele obce doslova žádná sranda.
Naopak starosta Trhového Štěpánova, přes jehož obec objížďka také vede, se k situaci vyjadřuje s pochopením. “V loňském roce jsme uzavřeli naší obec a dělali jsme všechny krajské silnice, proto se řidiči přes Trhový Štěpánov také nedostali a jezdili objížďkami. Nyní to musíme zase vydržet my. Díky tomu pak budou ve Vlašimi lepší silnice. Rekonstrukce mostku je určitě potřebná,” řek starosta Trhového Štěpánova Josef Korn s tím, že díky loňským opravám silnic v jejich obci doufá, že komunikace tuto zátěž vydrží.
O rekonstrukci mostku ve Vlašimi se mluvilo již minimálně před dvěma lety. Komplikace, především s přeložkou sítí ČEZu, ale plánovaný start v minulém roce posunuly na letošní rok. Před zahájením projektu se město Vlašim snažilo i o vytvoření přemostění v místě mostku tak, aby zde mohla projet osobní vozidla. Podle města ale zástupci Středočeského kraje argumentovali tím, že stavební akce je finančně méně náročná a přemostění by bylo oproti rekonstrukci mnohem dražší. Celková cena projektu je vyčíslena na necelých 8 milionů.
Alespoň pro pěší bude ale u mostku vytvořena lávka, a to v rámci první etapy stavby. “Nejdříve musí být provedeny přeložky inženýrských sítí. Na to si jejich majitelé vynahrazují čas, kdy nechtějí být omezeni. To bude trvat asi čtrnáct dní. Poté bude následovat založení. Následně se začne s demolicí stávajícího mostku, která by měla být hotova do měsíce. V první etapě se vystaví i provizorní lávka pro pěší,” řekl stavbyvedoucí rekonstrukce mostku Miroslav Jakimczuk.
Provizorní lávka pro pěší bude sloužit především těm, kteří budou chtít dojít třeba na vlašimský hřbitov. V důsledku uzavírky nebudou totiž obsluhovány autobusové zastávky Vlašim, Vlasákova a Vlašim, hřbitov. I tak ale podle Jiřího Čiháka z ČSAD Benešov bude autobus městské dopravy dojíždět každý pátek přímo k hřbitovu. Cestující hromadnou dopravou ale musí počítat s mírným zpožděním spojů. “Autobusy obslouží zastávku restaurace U Kozla. Následně pojedou na Římovice, Zdislavice, Rataje, na křižovatku u Kladrub a zpátky na Pavlovice, poté na Kladruby a poté již po své klasické trase. U spojů se posunuly časy, cestující ale budou o změnách informování jak na internetových stránkách IDOSu, tak v rámci provizorních jízdních řádů vylepených na zastávkách,” doplnil Jiří Čihák. V hromadné dopravě tak budou různé posuny, ale bude se jednat jen o změny v rámci patnácti minut. Nejvíce se dotknou změny v hromadné dopravě právě Pavlovic a Kladrub.