„Jak to tu měli pěkně prošlapané Keltové, tak dnes se tudy valí auta na všechny strany – na Benešov, Neveklov, Jílové u Prahy i Nový Knín,“ poznamenal Šmerák a připomněl, že dopravní zatížení poškozuje vozovky a otřesy způsobenými těžkými náklaďáky na rozbitých cestách značně trpí i domy podél silnic.

Páteřní cyklotrasa bude procházet od Opřetic také bystřickou ulicí Karla Nového.
Páteřní cyklotrasa propojí od jihu k severu sídla na Benešovsku

Ke zlepšení situace se místní lidé společně s chataři a chalupáři z lokality mezi Sázavou a Vltavou snaží přispět i peticí, na níž je téměř pět set podpisů. Spolek už ji zaslal kraji.„Upozornili jsme Středočeský kraj, že by mohl dát silnice do pořádku. Náklaďáky skákající přes výmoly tu totiž způsobují opravdu slušný rachot,“ řekl Šmerák s tím, že zároveň na krajský úřad putoval i návrh na zklidnění dopravy a vznik koncepce průjezdnosti oblastí.

Krňanům pomůže i severní obchvat

Náměstek hejtmanky pro oblast silniční dopravy Martin Kupka potvrdil, že se na kraj obracejí kvůli dopravě obce z okolí dolní Sázavy. „Finální řešení problémů je ale závislé na výstavbě dálnice D3,“ uvedl s tím, že v současné chvíli je na spadnutí výstavba severního obchvatu Jílového u Prahy, který částečně zlepší dopravu i v Krňanech.

Kraj ještě v tomto pololetí připraví debatu s obcemi v Posázaví o výstavbě dálnice D3, s níž bude souviset i obchvat Hostěradic. To už bude stavba, která bude mít přímý dopad na dopravu v Krňanech.

Starosta Postupic Jiří Sternberg.
Pro větší bezpečnost v Postupicích: chodník na nádraží chtějí postavit letos

„Zatím nejsme schopni říci, kdy se situace definitivně zlepší. Každopádně se o problematice ještě budeme hodně bavit a debatovat i o trasování obchvatu Hostěradic,“ dodal Kupka, podle kterého je v lokalitě hledání řešení kvůli údolí řeky Sázavy složitější než jinde.