Objízdná trasa bude jako obvykle dlouhá necelý kilometr a povede ulicemi Karla Nového, Dukelskou, Tyršovou, Nádražní, Táborskou, Jiráskovou, Husovou a Žižkovou. Úplné ukončení prací v Tyršově ulici a nastolení běžného provozu, by mělo přijít po 31. březnu.
Na letošní opravy silnic mají cestáři od úřadu zelenou
Benešovsko – Souhlas se žádostí cestářů z firmy Bes Benešov, podepřený i kladným stanoviskem benešovského Dopravního inspektorátu Policie ČR, vztahující se k letos plánovaným opravám silnic, obdržela firma od Silničního správního úřadu Benešova.
Ten souhlasí s přechodnou úpravu provozu na pozemních komunikacích – silnicích II. a III. tříd a místních komunikacích ležících v území správního obvodu Obecního úřadu obce s rozšířenou působností Benešov. Jeho souhlas se přitom vztahuje k vybrané nebo opakované činnosti, jíž jsou stavební a údržbové práce. Platnost shora uvedeného stanovení silničního správního úřadu, je do letošního Silvestra, tedy úterý 31. prosince.
Přihlášky do přípravné třídy musí doručit do konce května
Benešov – Také největší benešovská ZŠ Dukelská otevírá na podzim přípravnou třídu. Rodiče do ní svá dítka musejí přihlásit nejpozději do konce máje. Žádost musí doložit rozhodnutím o odkladu školní docházky, zprávou školského poradenského zařízení a odborného lékaře. Výuka v přípravné třídě probíhá denně čtyři vyučovací hodiny od 8 do 11.40 hodin. Je bezplatná a nezapočítává se do povinné školní docházky.
Výhodou přípravky je nejvýše 15 dětí ve třídě. Právě to umožňuje speciálnímu pedagogovi pracovat s žáky individuálně a plnit tak jejich osobní plány sestavené na základě vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně nebo speciálním pedagogickém centru.
Beztahovský osadní výbor sledoval velký počet občanů
Votice – Několik důležitých záležitostí projednal při letošní první schůzi osadní výbor ve votické místní části Beztahov. To do jednacího sálu přivedlo velký počet jeho obyvatel. Výbor má novou předsedkyni, která vystřídala Jana Koptiše. Vzrušení v sále přineslo především jednání o nedalekém lomu.
Kvůli výstavbě IV. železničního koridoru z Votic do Sudoměřic, totiž vzrostla intenzita těžby kamene a také výroby betonu. Tím také se také navýšila dopravní zátěž silnic v okolí Beztahova a narušování čistoty životního prostředí.