O potížích které v silniční dopravě popisované místo na styku ulic Na Důlích a Benešovské způsobuje, ví také správci trati, Správa železnic. Také proto je zřejmé, že v původní podobě podjezd pod tratí nemůže zůstat.

„V případě ocelového trámového mostu na rozhraní ulic Na Důlích a Benešovská se počítá s rozšířením mostního otvoru, které umožní uvedení pozemní komunikace do normového stavu včetně úpravy chodníku. Díky nové štíhlejší nosné konstrukci se zároveň zvětší také podjezdná výška tohoto mostu,“ připomněl Dušan Gavenda, tiskový mluvčí státní organizace Správa železnic.

Ilustrační foto.
Nemocnice dohání skluz. Nejdéle pacienti čekají na operaci kloubů

Kromě podjezdu v Benešovské ulici využívají motoristé také souběžný podjezd v Růžové ulici. Ta však nemá silnici pro tranzitní dopravu a její uživatelé po ní jezdí pouze ke svým nemovitostem. I tak ale při podjíždění železnice musejí být velmi obezřetní, protože podjezd pod kamennou klenbou ještě úží Dojetřický potok.

„Komplexní rekonstrukci nejen mostu přes silnici II/110, ale i mostu v Růžové ulici Správa železnic zahájila již v loňském roce. Realizace stavebních prací byla vysoutěžena za přibližně 42 milionů korun,“ sdělil mluvčí SŽ.

Správa železnic počítá s tím, že průjezd pod mostem na rozhraní ulic Benešovské a Na Důlích rozšíří tak, aby místo včetně chodníku, korespondovalo s platnými normami. Jak Dušan Gavenda potvrdil, starý ocelový trámový most nahradí štíhlejší nosná konstrukce. Tím se zároveň zvětší také podjezdná výška tohoto mostu.

Jiná práce čeká SŽ na mostu kamenném v ulici Růžové. Konstrukci čeká rekonstrukce s doplněním říms osazených zábradlím. Obnovena bude současně také hydroizolace.

Lokalita Velkého Barochova v polovině září 2022.
Čerčany čekají volby i referendum. Lidé rozhodnou o Velkém Barochově

„V současné době je dokončena sanace kamenného zdiva,“ potvrdil mluvčí s tím, že v současnosti na stavbě probíhá technická přestávka, další stavební práce na obou mostech budou pokračovat až v rámci nepřetržité kolejové výluky současně s pracemi na železničním spodku a svršku. Výluku aktuálně SŽ plánuje na duben a květen příštího roku.

„Letos nebylo možné provést uvedené práce ve výluce v naplánovaném ani náhradním termínu kvůli zamítnutí nezbytné uzavírky silnice II/110 z důvodu souběžně probíhajících silničních staveb v Sázavě a na navrhovaných objízdných trasách,“ vysvětlil Gavenda.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.