A jak vidno, podle reakcí samotných příchozích to byl ten správný krok. Nejenže se nový úřad práce nachází jen pár metrů od radnice, kde sídlil předtím, ale zůstal i v centru města a před vchodem do budovy nechybí parkovací místa pro zdravotně postižené. Co ale považují klienti za zcela zásadní obrat k lepšímu, jsou prostornější kanceláře, které nabízí při vyřizování všech záležitostí dostatečné soukromí.

„Co si budeme povídat. Jsme úřad práce a ta nervozita tady je. Lidé sem chodí řešit své osobní problémy, které nechtějí ventilovat před ostatními, ale mezi čtyřma očima," vysvětlila Silvie Křížková, vedoucí kontaktního pracoviště Votice.

„Navíc se zkrátily i čekací lhůty. Dřív jsme úřadovali vlastně jen ve třech kancelářích, teď máme k dispozici čtyři plus vlídnější čekárnu," pokračovala Silvie Křížková.

Původní prostory na votickém městském úřadu byly už dlouhou dobu nevyhovující. Obzvlášť v době, kdy ÚP přejal z měst dávky hmotné nouze a dávky pro zdravotně postižené, byla situace neúnosná a bylo třeba ji urychleně řešit. Kancelář pro zpracování sociálních dávek byla malá, takže tam museli klienti chodit pouze po jednom. Navíc mohlo docházet i k nějakému ohrožení osobních údajů.

Na začátku prosince se kontaktní pracoviště Úřadu práce ve Voticích přestěhovalo do nových prostor. Ty nabízí více místa, rychlejší odbavení, ale především při vyřizování všech záležitostí dostatečné soukromí.

„Klientela byla skutečně různorodá. Na jedné straně si tam lidé chodili pro příspěvky na péči, pro průkazky či pomůcky pro zdravotně postižené, a na druhé straně pro dávky hmotné nouze," uvedla Kateřina Novotná, ředitelka kontaktního pracoviště Úřadu práce Benešov.

V současné době jsou kanceláře pro jednotlivé typy klientů rozdělené, tudíž se v té dané kanceláři zpracovává vždy jen jedna agenda. Nikoliv několik najednou, jak tomu bylo původně, což bylo nejen pro pracovníky úřadu, ale i pro klienty neúnosné.

„Sem například přichází pouze uchazeči o zaměstnání, vedle zase chodí pro dávky státní sociální podpory, a i dávky hmotné nouze se vyřizují jinde než dávky pro zdravotně postižené," pochlubila se Kateřina Novotná.

Tím, že se úřad práce přestěhoval do nových prostor, ulevilo se i městskému úřadu. Má totiž zcela jiné úřední hodiny než ÚP a bylo tedy velice obtížné skloubit fungování obou institucí.

„Vhodné místo jsme hledali několik let, ale stále se nedařilo. Až letos na jaře při jedné schůzce nám paní starostka nabídla tyto prostory," zavzpomínala na dobu před několika měsíci ředitelka benešovského pracáku, která přiznala, že měla původně v plánu je odmítnout. Jsou v prvním patře a ona netušila, že by bylo město tak vstřícné a vybudovalo by úřadu práce na vlastní náklady bezbariérový přístup a plošinu pro vozíčkáře.

Votice jsou jedním z nejmenších kontaktních pracovišť ve Středočeském kraji, které dělá všechny agendy. I to je pro jeho klienty velký přínos. Nemusí nikam jezdit. Vedoucí votického kontaktního pracoviště Silvie Křížková proto míní, že v okamžiku, kdy by ÚP nesehnal uspokojující prostory a musel by být zrušený, nastaly by maminkám s malými dětmi nebo lidem se zdravotním postižením velké problémy.

„Na zaměstnanosti objednáváme na den a hodinu. Nejedou se nám tedy stalo, že člověk má trvalé bydliště tady, ale bydlí v Praze. Přesto přijede na ÚP raději sem, než aby čekal půl dne v hlavním městě," dodala na závěr Silvie Křížková.