I když se budování kanalizace ve čtyřech týneckých osadách nebezpečně zpožďuje a městu, investorovi díla, hrozí vracení dotací, vedení radnice zůstává klidné.
„V současné době je předčasné uvažovat o tom, že se to nestihne,“ míní místostarosta Martin Kadrnožka.
Postoj radnice zřejmě vychází ze smlouvy, kterou má Týnec podepsanou s generálním zhotovitelem díla, firmou Skanska.
„Ano, práce mají skluz,“ přiznal místostarosta. „Konečný termín dokončení prací se ale neposouvá,“ tvrdí. Jistý si je také v tom, že problémy, při případném nedodržení smlouvy a tím i vracení dotací, postihnou zhotovitele, ne Týnec. „Město splnilo všechny podmínky pro to, aby Skanska mohla začít s pracemi včas,“ argumentuje Kadrnožka.
Gigantická stavební firma, přesněji její závod Průmysl /voda, si ale najal další menší firmy a ty práce odstartovaly se zpožděním. Den D měl být 2. června, ale fakticky se začalo až o měsíc později a i tak byly práce několikrát zcela zastaveny. V současné době má dílo na dvou větvích v Kostelci zpoždění 57 a 65 dní, v Chrástě 22 a 51 dní, Peceradech 30 a 45 dnů a v Podělusích, kde jsou úseky tři, 24, 38 a 45 dnů.
Hlavní stavbyvedoucí akce odkanalizování týneckých osad Zdeněk Svoboda z firmy Skanska se včera objevil při kontrole prací i v Podělusích. Pro Benešovský deník se ale k postupu prací odmítl vyjádřit a odkázal na Ondřeje Šucha, vedoucího vnějších vztahů Skanska CS. „V tuto chvíli předpokládáme, že i přes počáteční zdržení stavbu dokončíme v souladu se smlouvou do konce roku 2008,“ vzkázal mluvčí mailem.
Jak vypadá stavba laickým pohledem zvenčí se včera přesvědčil i Benešovský deník. Prakticky shodně se k tomu vyjadřovali i obyvatelé dotčených lokalit. „Tady něco rozkopali, dali sem semafory a zatím se dál nic neděje. Je to hrozné,“ ulevil si například muž důchodového věku před svým domem v Chrástě.
Budování se má podle dřívějších ujištění radnice odehrávat na všech čtyřech místech najednou. Kopat se už skutečně začalo, ale…
V Chrástě je zatím rozkopaná hlavní silnice, dopravu řídí semafory. V Podělusích jsou na průtahu obcí připraveny přenosné semafory, ve vozovce zatím nejsou ani stopy po strojích. Specializovaná firma ze Zlína však vrtá pod řekou prostup k ČOV. Ve Zbořeném Kostelci pracovala ve středu 23. července další vrtná souprava. Na Brodcích se do skály konečně zakouslo sbíjecí kladivo na jeřábovém podvozku. Nejdál je zhotovitel v Peceradech. Tam firma ze Semilska položila potrubí „už“ v délce 150 metrů.