Zvlášť choulostivé jsou rozdělovače, z nichž hasiči rozvádějí na místo požáru několik útočných proudů. Proto se osvědčuje zahrnout rozvody na požářišti sněhem, které rozdělovače a armatury hadic před mrazem chrání. V mimořádně chladném počasí si také hasiči dávají pozor na to, aby v některé části vedení nepřestala proudit voda; udržování trvalého průtoku je rovněž dobrou ochranou. Zcela se zamrznutí rozvodů ale zabránit nedá – zvlášť v extrémních mrazech. Pak nezbývá než natáhnout nové vedení.

Podle hasičů se ale rozhodně není třeba obávat toho, že by zamrzala hasební voda v cisternách – byť se do ní nepřidávají žádné nemrznoucí složky. „Auta stojí v garážích, ve kterých určitě nemrzne,“ připomněla mluvčí středočeských profesionálních hasičů Lenka Kostková. A cestou k požáru jsou vozy v pohybu, takže ani pak zamrznutí vody nehrozí. Zvěstem, že by snad hasiči nahřívali potrubí ve svých vozidlech fénem, aby byli připraveni k zásahu, se Kostková jen směje. „To je hodně přehnané, máme moderní zařízení,“ ujistila Deník, že něco takového není potřeba. Je ale pravdou, že v zimě si údržba techniky vyžádá větší úsilí než v letním období.

Temperované garáže často používají i sbory dobrovolných hasičů, které disponují cisternovými automobily. A pokud je nemají k dispozici, starají se o techniku jiným způsobem. I když ale přistoupí k vypuštění vody z nádrže cisterny, neznamená to, že by v případě požáru neměl kdo hasit. „Profesionálové vyjedou k zásahu vždy – a když jim na pomoc nemůže vyjet jedna dobrovolná jednotka, povolá operační středisko jinou,“ zdůraznila Kostková. Podle jejích slov tak není sebemenší důvod k obavám.