Na jednotný systém odbavování v autobusech tří dopravců, vznik tarifních zón a unifikované číslovaní spojů mezi jednotlivými sídly si budou muset od 14. června zvykat cestující používající regionální spoje.
Ve stejném termínu bude integrovaná doprava zavedená i v sousedním Příbramsku.
Základní obyčejné jízdné v jedné zóně je navržené na deset korun a za průjezd deseti zónami zaplatí cestující 62 korun. Při úhradě jízdného předplacenou čipovou kartou odečte zařízení ve vozidle o 2 koruny méně.
Pro týdenní, měsíční i čtvrtletní předplatné a žákovské i seniorské slevy počítá tarif s významnými úlevami.
Středočeská integrovaná doprava (SID) však zahrnuje do společenství pouze autobusy ČSAD Benešov, Comett Plus a společnosti Veolia Transport Praha.
Dálkové linky a spoje jiných než uvedených dopravců systém do sebe nezahrnuje, zrovna tak ani osobní vlaky.
Na rozdíl od pražské MHD je mimo jednotný odbavovací a tarifní postavená také sezónní lodní doprava, například po Slapské přehradě.
Organizátoři SID naopak slibují zrušení souběhů autobusových spojů mezi Benešovem a Vlašimí, posílení dopravy na okraje metropole především k metru a hlavně zlepšení návaznosti spojů, kterou koordinuje odbor dopravy středočeského Krajského úřadu.
Výhodou pro lepší orientaci na autobusových nádražích i frekventovaných zastávkách se stane jednotné označení vozidel, takže zejména starším pasažérům odpadne nervózní zjišťování nácestných zastávek a cílových stanic.
Pro bývalý okres je přidělené velké písmeno E s rozlišujícím dvojčíslím. S označením počínaje 21 jezdí autobusy na Vlašimsku, Benešovsko má vyčleněnou řadu od 50 a Voticko má od 70 výše. Pro linky do Prahy jsou vyhrazené číselné řady 90 až 100 i 0 až 20.