Spočívá především v setkávání vychovatelů školních družin, asistentů pedagoga i zřizovatelů, vzdělávacích akcí pro rodiče i žáky, ukázkových hodin pro učitele, svépomocnou skupinu zaměřenou na wellbeing, tedy celkovou pohodu i kreativní projekty pro žáky.
Spuštění MAP IV začalo už v samém závěru loňska a potrvá až do 31. prosince 2025.
„MAP napomáhá rozvoji regionálního školství, podporuje zapálené pedagogy a zároveň vtahuje do hry ty, kteří dosud stáli stranou,“ řekla o projektu jeho manažerka Jana Čechová.
Vyzdvihla například ukázkové hodiny zaměřené na češtinu a informatiku, které se uskutečnily v první polovině letoška.
„Pedagog pozve do své hodiny kolegy z jiných škol, aby se přišli podívat, jak učí. Sami kantoři tvrdí, že vidět jiné učitele v akci a zažít jinou školu, je víc než všechny vzdělávací akce,“ dodala.
Zpočátku projektu o něj mezi pedagogy příliš zájmu nebylo. To ostatně potvrdila i lektorka a mediátorka Helena Šešinová.
„Nyní už ukázkové hodiny běží a je o ně zájem. Daří se nám postupně vytvořit učící se komunitu lidí, mladých i starších, kteří vzdělávání chtějí posouvat a dělají ho pro žáky atraktivnější,“ připomněla s tím, že na podobném principu fungují i takzvané Kavárničky mateřských škol, matematikářů či češtinářů, které se v ORP Benešov v rámci MAP pořádají už několik let.
Konají se vždy ve vybrané škole, která se účastníkům nejprve představí a pak mají příležitost diskutovat o všem, co je zajímá.
Podle Jany Čechové zkušenosti ze škol ukazují, že aktivní pedagogové využívající moderní formy výuky a rozvíjejí u žáků podnikavost a iniciativu, inspirují další kolegy. „I díky nim se postupně zvyšuje kvalita vzdělávání a děti to ve školách víc baví,“ sdělila Jana Čechová.
Ve školním roce 2024/2025 se v rámci MAP školáci zapojí znovu nejen do literární soutěže Benešovsko žije příběhy, kdy si soutěžní týmy vyberou inspirativní osobnost regionu a udělají s ní rozhovor, ale také do druhé části zaměřené na digitální gramotnost - Mladí vlogeři objevují Benešovsko.
Tam bude úkolem třídních či školních týmů natočit využitím moderních technologií včetně umělé inteligence videopříběh o přírodní zajímavosti regionu.
Součástí MAP je také strategické plánování rozvoje vzdělávání v ZŠ a MŠ ORP Benešov. Jeho klíčovou součástí je mapování potřeb a investic škol. Ve spolupráci se zřizovateli škol vznikl seznam investičních priorit, který se každého půl roku aktualizuje a který mimo jiné využívá MAS Posázaví jako podklad pro rozdělování dotací z evropských fondů.