Přistupovat jednotlivě k bankomatům v předsálí benešovské České spořitelny (ČS), dodržovat diskrétní zónu nebo si při zadávání PINu zakrýt numerickou klávesnici.

To všechno jsou pokyny, kterými chce Česká spořitelna uchránit své klienty před možným zneužitím jejich platebních karet, nebo pro ně zajistit, co možná největší bezpečnost při výběru.

Ovšem nově nainstalované bankomaty dobře míněné rady už tři týdny zcela popírají.

Obrazovka, jenž má pro přehlednost velkou úhlopříčku, skýtá kvalitní přehled o stavu na účtě či bankovních transakcích i pro ostatní klienty spořitelny. To proto, že je umístěna hodně vysoko. Člověk menšího vzrůstu jí má takřka nad hlavou.

„Pátého září jsme do pobočky v Benešově nainstalovali dva nové bankomaty. Původní byly nižší a nové se v některých případech nesetkaly
s pozitivním ohlasem klientů. O situaci víme a budeme ji řešit,“ přiznal v pátek Jan Holinka z tiskového centra České spořitelny s tím, že prvním krokem, který má celou nešťastnou situaci řešit, bude snížení bankomatů tak, aby dosáhly původní pozice. K tomu by mělo podle slov Jana Holinky dojít v nejbližší době.

„Dalším vylepšením, které plánujeme, je instalace neprůhledných skel, které by měly klientům zajistit ještě větší diskrétnost, než původní bankomaty,“ dodal pracovník tiskového centra.

Otázkou zůstává proč ČS začíná tuto nepříjemnost řešit až po tak dlouhé době.

Vždyť na nevhodné bankomaty upozorňovali klienti benešovské pobočky okamžitě poté, co zahájily svůj provoz.

„Já jsem klientem ČS už řadu let. Ale po této zkušenosti vážně uvažuji o tom, že přejdu k jiné bance,“ uvedla rozhořčená žena. „Naprosto s vámi souhlasím,“ přidala se druhá.

Když namísto jasné odpovědi, kdy dojde k nápravě, měly u pracovnice ČS u informací sdělit své rodné číslo, raději s nechápajícím výrazem a s nepořízenou z pobočky odešly.

„O tom, že se nové bankomaty nesetkaly u některých klientů s kladným ohlasem víme,“ přiznal Jan Holinka z tiskového centra ČS.