VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Druhou kolej do Bystřice hodlají začít stavět po prázdninách

Benešov - Rozjezdu zdvoukolejnění tratě z Benešova do Bystřice hodlají po administrativním skluzu dát stavbaři zelenou po prázdninách

26.5.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník / Ladislav Jerie

V těchto dnech putuje na příslušný úřad dokumentace pro vydání dílčího stavebního povolení pro zřízení druhé traťové koleje a modernizaci stávající v úseku železniční tratě Benešov – Bystřice.
„Je podepsaná smlouva se zhotovitelem, jsou přidělené i peníze, které se musí do konce roku prostavět. První výkop očekáváme v září,“ uvedl Miloš Krameš, projektant pražského Sudopu, který stavbu IV. koridoru mezi Benešovem a Voticemi připravuje.
Z celkového rozpočtu 5 miliard korun, z nichž větší část přiteče z fondů Evropské unie, si druhá kolej do Bystřice vyžádá jen zhruba 400 milionů korun, protože na stavbaře nečekají vzhledem ke stavu železničního spodku, násep byl kdysi připravený pro další kolej, náročnější práce.
„K limitujícím patří mosty a opěrné zdi v zářezu u Jírovic,“ poznamenal projektant.
Zato úsek z Bystřice do Tomic přijde na řadu zjevně až jako poslední.
„Příprava projektu se mírně pozdržela v řízení o vlivu stavby na životní prostředí (tzv. EIA, pozn.red.) takže se během léta předpokládá územní řízení pro tuto veřejně prospěšnou stavbu. Teprve po něm, asi ke konci letošního roku, se začnou projednávat s vlastníky pozemků kupní smlouvy,“ vysvětil Jiří Šťastný ze Správy železniční dopravní cesty.
Pokud nedojde k dohodě mezi SŽDC jako investorem zastupujícím stát a majiteli dotčených pozemků, nastoupí nepopulární, ale u dopravních staveb obdobného rozsahu už použitý, institut vyvlastnění ve veřejném zájmu.
Po zprovoznění dvoukolejky z Benešova do Bystřice přijde na řadu úsek od Votic do Tomic, kde stavbaři vybudují tři tunely. I proto je ve sdružení firem vedle Eurovii (bývalé Stavby silnic a železnic) a Viamontu (někdejší ústecká Traťová strojní stanice) i Subterra, specializující se na tunely a podzemní kolektory.
Středočeský kraj vydal posudek EIA ke zpřesnění technických opatření tunelu Tomice II konce března a rozhodujícím orgánem je ministerstvo životního prostředí.

Autor: Ladislav Jerie

26.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Octavia - Čína
AUTOMIX.CZ
22

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Ilustrační foto.

Revoluce ve středočeské koalici vrací do hry žákovské jízdné

KRÁTCE: Oslaví vznik Československa

Benešovsko - Přečtěte si krátké zprávy z regionu!

Kanonády v podání Neveklova a Olbramovic

Benešovsko – Okresní přebor odjel deváté kolo, ve kterém padlo 37 gólů, o které se nejvíce zasloužili střelci lídra tabulky z Neveklova.

Středočeskému kraji bude nově vládnout ANO s ČSSD. A s komunisty

Střední Čechy – Výrazně doleva se posouvá vedení Středočeského kraje, když se zásadně mění podoba koalice vládnoucí Středočeskému kraji. Z dosavadní čtyřkoalice ve složení ANO, STAN, ODS a Nezávislí Středočeši zůstane u moci pouze hnutí ANO, které v pondělí odpoledne dosavadním partnerům písemně vypovědělo koaliční smlouvu.

Havárie autobusu prověřila elektronický přenos informací i obrazu se zvukem

Benešov /FOTOGALERIE/ – Dvě novinky s využitím dálkového přenosu obrazu i zvuku z místa katastrofy do štábu velícímu záchranným operacím přineslo rozsáhlé cvičení záchranných složek, které na Benešovsku mimo jiné simulovalo havárii autobusu. Do zákulisí akce, kterou již na sklonku září připravil v Přestavlkách u Čerčan místní sbor dobrovolných hasičů ve spolupráci se středočeskými záchranáři i policisty, nechal v pondělí nahlédnout Pavel Truxa z krajského policejního ředitelství.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT