Město Bystřice spravuje letiště i jeho ranvej. A právě ta je na podzim a na jaře takřka nepoužitelná. I lehké stroje v tomto období mají starosti s podmáčeným terénem.

„Meliorace z třicátých let minulého století je už nefunkční a na ploše zůstává stát voda. Došlo kvůli tomu i k havárii, kdy se letadlu odlomila část podvozku," uvedl starosta Bystřice Daniel Štěpánek.

Peníze, které by o.p.s. mělo na letiště přivést, by měly posloužit k nákupu plastových zatravňovacích panelů, které měkké podloží letiště zpevní a zvýší tím bezpečnost letců.

Dřívější záměr, tlačený k realizaci hejtmanem kraje Petrem Bendlem a utlumený jeho nástupcem Davidem Rathem uvažoval o betonové rozjezdové a přistávací ploše.

„To byl megalomanský projekt za sto milionů korun a touto cestou jít nechceme," řekl starosta Štěpánek.
Úvahy Bystřických se odvíjejí od zkušeností letců ze Strakonic. I tam prý použili na dráhu plastové rošty, na něž by o.p.s. chtělo získat dotaci.

„Nová společnost by se mohla podílet na údržbě plochy a mohla by mít asi čtyři zaměstnance. Část jejich mzdových nákladů také pokryla dotace," míní starosta.

Kolik bude zpevnění ranveje stát a kolik by o.p.s. mohla získat dotací, starosta nesdělil. Je podle něj však jisté, že se úpravami nezvýší provoz letiště ani hluková zátěž obyvatel v žijících v jeho okolí.

„Z protestů okolních obcí nemám obavu. Nebude se létat do noci, jen se zkvalitní plocha," dodal Daniel Štěpánek.