Auta dál parkují na vyježděných plochách u silnice od Mydlářky či na příjezdových komunikacích do parku od silnice vedoucí od silnice E55 k Jarkovicím. Dá se s tím vůbec něco dělat?


„Je to složité," míní i nynější starosta Petr Hostek, který je současně také tím, kdo řídí strážníky.


Podle starosty Benešova Petra Hostka je problém poměrně složitý zejména proto, že i parkování upravuje legislativa silničního provozu a nelze si ji vykládat podle toho, jak se komu hodí.


„Pokud není místo označeno zákazovou dopravní značkou, nebo jinou právní úpravou, nelze řidičům zakázat stání na kraji vozovky, pokud tam zůstane bezpečný průjezdný perimetr," vysvětlil Petr Hostek.


Současně připomněl, že se vedení města zabývá například také tím, zda zamezení stání aut v Konopišti na okraji silnice nelze vyřešit už proto, že při tom dochází při sjetí vozidel ze zpevněné komunikace, k devastaci veřejné zeleně.


Obdobně se Městský úřad Benešov zabývá také instalací zpomalovacích retardérů na Malém náměstí.


Důvod k takovým úvahám je prostý. Právě centrální část města se stává poměrně často místem, kde majitelé předvádějí svým vrstevníkům „vytuněné" stodvacítky a staré golfy.


„Chtěli bychom tuto problematiku vyřešit do léta, kdy se v centru konají různé závody. Myslím, že už k tomu máme zpracované projektové dokumentace, díky nimž bude možné nainstalovat k přechodům zvýšené prahy a nedalo se tam jezdit rychle. Doufám, že se to povede, a že z tohoto ohledu bude léto v centru Benešova klidné," dodal starosta.