„Kolik kamionů tudy skutečně projede, nevíme,“ přiznal místostarosta města Bystřice Daniel Štěpánek s tím, že stále ještě probíhá sběr dat.

Ale ani to nesnižuje požadavek města zbavit se kamionů. Také proto hledali lídři radnice příklady jinde. Jeden našli v Týnci nad Sázavou. Tam zakázali vjezd dlouhým vozidlům, která se stala v daném místě kvůli tamnímu profilu silnice, nebezpečná.

„I u nás máme podobné místo. Je v Líšně u rybníka, kde silnice na křižovatce ostře zatáčí vlevo. Navíc tam je mostek v havarijním stavu,“ připomněl bystřický místostarosta.

Ilustrační foto
Práce na D1 za Prahou omezí jízdu na šest týdnů

Krizové situace na silnici v Bystřici ještě více přiživuje oprava povrchu silnice I/3 podél Bystřice. „Brzy se bude opravovat i silnice od Jírovic do Neveklova,“ připomněl starosta Bystřice Michal Hodík stavbu, jejíž objížďka rovněž zasáhne Bystřici.

Jestliže město nevybojuje vítěznou bitvu s kamiony samo, pak by mu mohly pomoci další dopravní stavby. Třeba severovýchodní obchvat Benešova nebo benešovská kruhová křižovatka U Topolu.

„To by nám nakonec mělo odlehčit. Pak už by to bylo jen otázkou umístění vhodných značek a kamiony by se Bystřici vyhnuly,“ dodal bystřický starosta.

Na jihu Votic v nové rozvojové zóně města, je pro zájemce o stavbu vlastního domu připraveno 100 parcel.
Vylidňování Votic může zastavit nová obytná zóna na jihu města