Naproti tomu Michaela Hrubá, jak píše, pracuje v alzheimer centru a čekání tři hodiny jí přijde normální. „Já jezdila s klienty jako doprovod a výjezd trval i šest a půl hodiny. Sestry mají svých povinností dost,“ napsala. Podle ní je nechutné, jak někdo dokáže soudit podle fotky. „Tolik zloby, necitelnosti a zášti jsem dlouho nečetla,“ dodala.
To Radek Brila se k situaci staví s nadhledem. „Byla to chyba rodiny a také systému obecně. Je málo provázána zdravotní sféra se sférou sociální,“ napsal s tím, že nemocnice nepochybila.
Katarína Načiniaková, mluvčí skupiny Falck, jejíž sanita převoz zajišťovala, uvedla, že je situace mrzí, a vysvětlila, že standardní systém převozů v tomto případě nešel uplatnit, protože se jednalo o akutní situaci, a dopředu nešlo odvoz naplánovat.
„Manžel pacientky nebyl doma a naši zaměstnanci se nedokázali setkat ani s dalším příbuzným v témže domě. Ani po hodině nesehnali žádného příbuzného. Proto převezli pacientku zpět do nemocnice, kde by jí v případě potřeby měla být poskytnuta zdravotní pomoc,“ sdělila s tím, že odpovědnost převzala nemocnice.
„Jsme přesvědčeni, že několikanásobně selhala komunikace. Věříme, že případ bude sloužit jako výstraha,“ doplnila Katarína Načiniaková.