Stezka pro cyklisty, která se stane součástí státem financované páteřní cyklostezky z jihu Čech přes Prahu na sever, povede zcela mimo automobilový provoz. Po opuštěném drážním tělese. Koleje odtud zmizely poté, co Správa železnic v rámci stavby IV. železničního koridoru napřímila trať z hlavního města do Tábora.

„Jsem rád, že se může tímto způsobem cyklodoprava rozvíjet. Kdyby drážní těleso nenašlo tohle uplatnění, určitě by zůstalo bez užitku a zarostlo,“ poznamenal olbramovický starosta Ivan Novák.

Z přednášky lékaře Jana Vojáčka v kině ve Voticích.
OBRAZEM: Jak zůstat zdráv? To radil lékař Jan Vojáček ve votickém kině

Zcela bezpečný úsek cyklostezky mezi Voticemi a Veselkou ale skončí u přejezdu přes sedlčanskou část silnice silnici I/18. S přemostěním silnice se tam nepočítá, úrovňové křížení silnice s cyklostezkou dostalo výjimečně zelenou od policie.

„Dále odtud povede trasa podél místní komunikace a prozatím skončí u dopravního terminálu na Veselce,“ připomněl starosta Novák s tím, že stavbu této části trasy zaplatí s využitím dotace Olbramovice. Další pokračování až do Bystřice a Benešova je zatím jen v plánu.

Z opravy mostu na silnici I/3 v Máchově ulici v Benešově.
Mosty na 'trojce' v Benešově: jeden po opravě zboří, druhý ještě zrekonstruují

Podle votického starosty Jiřího Slavíka bylo při přípravě stavby nejsložitější majetkoprávní vypořádání pozemků na tělese opuštěné železnice. „Majetek ve vlastnictví Správy železnic byl převeden na nositele projektu – Mikroregion Voticko, až po schválení vládou,“ řekl a dodal, že je rád, že se Votice s Olbramovicemi dokázaly domluvit a o náklady na projekt a další náležitosti se podělily rovným dílem.

Celkové náklady na zhruba tři kilometry dlouhou cyklostezku dosáhnou 51,35 milionu korun. Státní fond dopravní infrastruktury přispěje 33,72 milionu. Na spoluúčasti Votic a Olbramovic ve výši 17,6 milionu se bude podílet i Středočeský kraj. „V současné době probíhá výběrové řízení na zhotovitele,“ uvedl mluvčí votické radnice Jan Vachtl.