Vlaky přestanou jezdit podle současného jízdního řádu v sobotu 13. prosince a od neděle si cestující musí zvykat na upravené časy odjezdů osobních vlaků i rychlíků a zároveň si připravit o dvě koruny více na jízdenku.
Ve směru z Prahy do Českých Budějovic poslouží cestujícím pět nových rychlíků, které doplní stávající síť dálkových spojů. V Benešově se objeví pár minut po 6., 9., 13., 21. a 23. hodině a v opačném směru z jihu do metropole pojedou čtyři nové rychlíky, čímž kromě nočních hodin dosáhnou pravidelného hodinového taktu.
Moderní dvoupatrové jednotky CityElefant budou na trati z Prahy do Benešova a zpět zařazené pouze na víkendové osobní spoje. O jejich častějším nasazení a postupném nahrazení zastaralých pantografových souprav řady 451, jejichž koncepce je více než 40 let stará, provozovatel uvažuje až za rok, po dokončení IV. koridoru.
Pro dojíždějící z regionu, kteří nyní v Praze pokračují do zaměstnání nebo škol do devátého městského obvodu, se od poloviny prosince zlepší spojení. Ze Strančic začne, ve špičkách každou čtvrthodinu, odjíždět linka S29, jež z hlavního nádraží bude hned pokračovat do Vysočan.
„Poprvé tak začnou příměstské vlaky projíždět centrem města ze severu na jih a v železniční dopravě vznikne silná důležitá alternativa metru,“ uvedl Ondřej Kubala z Českých drah.
Také pravidelných jízd modernizovaných motorových vozů pod názvem Regionova se zatím obyvatelé Posázaví dočkají na trati z Prahy přes Vrané nad Vltavou do Čerčan jen na některých víkendových spojích.
Základní jízdné se od 14. prosince zdražuje o dvě koruny a s tím se zvyšuje i cena navazujících tarifů, jež z obyčejného jízdného vychází. Pro cestující, kteří využijí bezhotovostní platby, přepravce zavedl tříprocentní slevu.
Pro děti do 15 let se sleva žákovského jízdného nemění, ale studentům od 15 do 26 let se jízda podraží zhruba o deset procent.