Podle zjištění pracovníků městského úřadu odpovědných za dopravu, ale správné užívání takových míst každý z účastníků silničního provozu, dokonale nezná. „Stále častěji si tam veřejnost stěžuje na ohrožování chodců řidiči motorových vozidel,“ potvrdil Karel Hlaváček, vedoucí oddělení Silniční správní úřad Městského úřadu v Benešově.

Odborník proto upozorňuje například na povinnosti řidičů. Ti při vyjíždění z pěší zóny na jinou komunikaci musí dát přednost v jízdě. „Přitom zde nemusí být kromě značky Konec pěší zóny žádná další značka zdůrazňující přednost v jízdě,“ upozornil úředník.

V pěší zóně ale také platí, že řidič smí jet jen dvacetikilometrovou rychlostí a musí při tom být ohleduplný vůči chodcům a nesmí je ohrozit. „Tohle všichni řidiči asi neví. Nebo to možná ví, ale vynucují si přednost,“ míní senior František, který Tyršovu ulici denně prochází několikrát.

Nízká dovolená rychlost je přitom předpokladem bezpečnosti v zóně. Kvůli tomu v pěších zónách existují zklidňovací prvky, nejčastěji příčné prahy. Ty v Tyršově ulici si za krátkou dobu užívání pěší zóny vydobyly nezapomenutou slávu.

Pověstný je zejména jeden ze tří příčných prahů. Ten, přes který auta vjíždějí do zóny od Nádražní ulice se stal místem, kde řidiči nerespektující povolenou rychlost poškodili už nejméně sedm olejových van svých vozů. Také proto ještě před příčný práh nechá město instalovat zpomalovací polštář.