Na železniční trati mezi Benešovem a Prahou začala další fáze proměny nevyhovujícího kolejiště na moderní a bezpečný koridor. Kvůli tomu je až do 24. listopadu podstatně omezený provoz především osobních vlaků, z nichž osm v ranní nebo odpolední přepravní špičce Benešova vůbec nedojede.
Soupravy ukončí jízdu ve Strančicích a vrací se zpět do metropole jako spoje, které jsou podle výlukového jízdního řádu ve směru jih - sever také pro stanice a zastávky Benešov, Mrač, Čerčany, Pyšely, Čtyřkoly, Senohraby, Mirošovice a Mnichovice rovněž zrušené. Náhradou za nejezdící osobní vlaky mimořádně zastavují ve směru od Prahy rychlíky ve Strančicích a v Čerčanech. V opačném směru od Benešova zastaví během dne sedm rychlíků v Čerčanech.
Dobrou zprávou pro cestující je, že do skončení výluky platí v mimořádně zastavujících rychlíkových spojích tarifní opatření jako ve spěšných vlacích, takže lidé mohou podle pásem využívat jízdenky pro integrovanou pražskou dopravu i slevy, které se běžně v rychlících uplatnit nedají. Například skupinové nebo seniorské jízdné.
V době výluky nyní mezi zastávkami Mirošovice a Mnichovice stavbaři postupně zprovozní výhybnu mezi oběma traťovými kolejemi včetně zabezpečovacího zařízení a troleje, jež umožní křižování vlaků na trati při jednokolejném provozu. S tím souvisí i zastavovaní vlakových souprav na mirošovické zastávce jen u jednoho nástupiště pro oba směry jízdy, což se dozví z vývěsek na nádražích.
V Senohrabech nyní technici aktivují elektronické stavědlo, jež spolu s vyšším stupněm zabezpečení zrychlí přestavování výhybek pro jízdu vlaků. Na přejezdu v Mnichovicích, který oproti původním představám projektantů zůstane jako úrovňový, nyní servisní firma zprovozňuje automatické závory s výstražným světelným zařízením, které si spustí samočinně jedoucí drážní vozidlo. Původně měla být komunikace do Božkova přeložena u kus dál, ale město se k vybudování podjezdu pod tratí postavilo negativně.

Výlukový jízdní řád platný od 29.8.2008 do 24.11.2008