Obdobné potíže s dopravou tak prožívají i další tamní obyvatelé, zejména ti ze sídliště Kněžina. I tam vede vozovka jen od silnice na Zbořený Kostelec. Středočeský kraj na Brodcích buduje nový povrch silnice třetí třídy číslo 1068. Žulové kočičí hlavy nahrazuje živičná obalovaná směs a kvůli tomu do místa stavby, křižovatky na Pecerady a Bukovany, mají motoristé vjezd zakázaný. Mobilní dopravní značky zákaz vjezdu s dodatkovými tabulkami a textem „mimo vozidel stavby,“ tam ale zůstávají trvale. Nikdo je na noc, kdy dělníci i jejich stroje z pracoviště zmizí, neuklízí.

A jak už to tak bývá, český motorista raději riskuje, než by si zajel. Motoristé tak projíždějí staveništěm. Nejspíš i proto, že investor do Zbořeného Kostelce žádnou objízdnou trasu, která vlastně ani neexistuje, nevyznačil. Jediná další komunikace ze Zbořeného Kostelce totiž vede jen polní a lesní cestou přes kopec, kterému místní říkají „Sráček.“

„Tuhle cestu motoristé používat mohou. Jedná se o účelovou komunikaci a je jedno, že vede lesem,“ vysvětlil vedoucí Dopravního inspektorátu PČR Benešov Zdeněk Štěpánek. „Projíždět lze za nějakým účelem, třeba na svůj pozemek. Nebo je možné cestu využívat pro objízdnou trasu,“ připomněl dopravní policista s tím, že pokuta řidičům hrozí jen v případě, že auto odstaví mimo účelovou komunikaci. Třeba kvůli sbíráním hub.

Budou ale policisté tolerovat motoristy, kteří staveništěm přes zákaz vjezdu budou, ač po skončení prací, projíždět?

„Nikdo z nás se tam nebude angažovat. Myslím, že by se v takových případech měl používat selský rozum,“ uvedl místostarosta Týnce nad Sázavou Bedřich Pešan k otázce, zda motoristy nečekají na Brodcích strážníci a pokutové bloky. „Kvůli projíždění místem mám příslib jednatele Besu, který stavbu na Brodcích provádí. Dělníci silnici nechají zhruba od 17 do 5 hodin ve stavu, aby ji bylo možné s opatrností projet.

Jiný názor na situaci na Brodcích a přístup k ní, mají ale policisté. „V rámci běžného výkonu služby provádí policisté také dohled nad silničním provozem. Pokud řidič poruší zákazovou značku, bude policisty řešen dle zákona,“ odpověděla na dotaz Deníku Veronika Čermáková, mluvčí PČR Benešov.

A právě to je možná také účelem zachování značek na místě a velmi pravděpodobně i toho, že investor nevyznačil objížďku po hrbolaté cestě přes „Sráček.“

Pokud by totiž došlo při jízdě staveništěm nebo po neoficiální objížďce k poškození vozidla, jeho majitel by pak mohl stěží uplatňovat náhradu škody…

„Pokládku obalované směsi v křižovatce na Pecerady jsme naplánovali na pátek 27. července,“ uvedl čtyři dny před tím jednatel benešovské společnosti Bes Roman Tichovský s tím, že jeho firmu čeká poslední dva červencové dny frézování silnice od týneckého nového hřbitova ke křižovatce na Pecerady. „Od středy do pátku pak budeme pokládat nový povrch silnice,“ dodal Tichovský.

Po nové silnici by bez omezení měli motoristé projet už v sobotu 4. srpna.