Po více než dvou desítkách let se podařilo vytvořit studii dosud nezastavěného území Bystřice jih, což je lokalita vedle někdejší výpadovky na Tábor.

„Projednávání územní studie byla velká divočina,“ přiznal bystřický starosta Michal Hodík s tím, že pro úspěch jednání je potřeba sladit zájmy všech zúčastněných, včetně města. „A do toho všeho přišel covid,“ připomněl starosta.

Deník na návštěvě.Deník na návštěvě.Zdroj: DENÍK

Projektu pomohla také platforma Zbystři, která záměr a jednotlivé návrhy zprostředkovala přes internetový portál k jednotlivým vlastníkům. Po jedné z vln rozvolnění se pak uskutečnilo i povinné veřejné projednávání územní studie.

„Obyvatelé si k němu řekli své a dnes máme platnou a už zaregistrovanou územní studii, kde by mělo vzniknout třiapadesát nových domů a páteřní komunikace,“ řekl Michal Hodík.

Zastavovací studie vznikla také pro Bystřici západ. Tohle území je z větší části ve vlastnictví města. Jedná se o loukou mezi železniční tratí a sídlištěm Šmoulov. Zde je jednání složitější kvůli přilehlé trati a hygienickým hlukovým normám.

Prostor u bystřického nádraží znovu ožije.
Plánované změny v Bystřici: parkující auta by měla z centra zmizet k nádraží

„Poprali jsme se s tím a na listopadovém zastupitelstvu jsme pak zastavovací studii schválili. Vzniknout by tam měly bytové i rodinné domy,“ sdělil starosta.

Další velkou změnou pro zvelebení města jsou architektonická studie na podobu obou centrálních náměstí. Do centra přibude více zeleně. Parkování pro auta chce radnice přesunou mimo centrum, například k nádraží nebo na parkoviště, které vznikne v areálu někdejšího JZD.

Ze zahájení výstavby obchvatu Olbramovic.
Stavba přeložky silnice E55 v Olbramovicích začala, kaplička bude stát jinde