„Chodník povede po pravé straně směrem na Vlašim až k mostku na konci Benešova a k odbočce do tamní rozvojové lokality,“ potvrdil benešovský místostarosta Roman Tichovský s tím, že chodník bude za přechodem pro chodce dále pokračovat i na levé straně silnice až k domu, který tam stojí. Na pravé straně směrem na Vlašim přitom musí město ještě zatrubnit tamní bezejmenný potok.
„Na konci Benešova pak vzniknou autobusové zastávky,“ doplnil místostarosta. Zastávky by v budoucnu měly sloužit cestujícím, čekajícím na spoje z okolí Benešova i na dálkové autobusy, ale především na městskou hromadnou dopravu (MHD). Kvůli tomu má podle Tichovského vzniknout u objektu firmy Pařízek další kruhový objezd. Právě na něm se budou spoje MHD otáčet před návratem do města.
Zastávky budou důležité především pro lidi, kteří budou žít v lokalitě vpravo od takzvané vlašimské silnice. Podle regulačního plánu města tam totiž mají vyrůst rodinné domy.
Chodník, který je stavbou v režii Benešova, musí být hotový dříve, než Středočeský kraj začne stavět zmiňovaný kruhový objezd mezi silnicemi II/110 a II/112 a opravovat silnici na Vlašim. Podle benešovského místostarosty už má kraj připravenu dokumentaci.
Investiční akce města začne ještě letos zatrubněním potoka. Budování chodníku pak má následovat na jaře příštího roku.
Kvůli stavbě chodníku muselo město přikoupit také pozemky od dvou soukromých vlastníků. V prvním případě zaplatilo za 195 metrů čtverečních 50 tisíc korun, ve druhém pak uhradí za 206 metrů čtverečních ležících na dvou parcelních číslech cenu podle znaleckého posudku. Za metr čtvereční zaplatí u jedné z parcel kolem čtrnácti set korun, u druhé přes šestnáct set korun. Město rovněž uhradí náklady převodu.
„Celkové náklady na realizaci projektu jsou v současné době vyčísleny na 12 milionů korun,“ připomněla Jitka Horálková z Odboru investic Městského úřadu Benešov.
Rekonstrukce stávajícího chodníku a výstavba nové části chodníku podél silnice na Vlašim má přinést především zvýšení bezpečnosti chodců a lepší dostupnost lokality. „Chodník bude vyhovující také z hlediska pohybu osob se sníženou schopností pohybu a orientace,“ doplnila Jitka Horálková.