Kvůli tomu se konalo jednání a vytipoval se i nový koridor pro vedení václavické spojky. Ovšem kraj do zásad územního rozvoje Středočeského kraje vložil znovu trasu původní. Právě proto se k tomuto dokumentu také Benešov vyslovil zamítavě. A Benešov navíc kraji, který mezi projekty zařazené do takzvaných Integrovaných územních investic, podle anglického Integrated Territorial Investments (ITI), vložil i jihovýchodní, namísto severovýchodního obchvatu města, připomněl, že pro něj je mnohem důležitější právě výstavba obchvatu od severu.

„Ten se sice bezprostředně trasy václavického koridoru netýká, ale byli bychom rádi, aby se v případě realizace václavické spojky na nás 
s výstavbou severovýchodního obchvatu nezapomnělo. Bez něj by to byl pro Benešov konec," potvrdil starosta.

Z dálnice D3 by se totiž na Benešov valily vozy a místo, aby ho při jízdě na Vlašim objížděly, zahlcovaly by jeho ulice, například už nyní extrémně dopravou zatíženou ulici Svatopluka Čecha. V současných krajských podkladech ITI tak dokonce nefiguruje žádný obchvat Benešova.
Ten jihovýchodní je v ÚP zanesen jen z části a zbytek je v dokumentu zanesen jako výhledová varianta. Původní trasu jihovýchodního obchvatu kolem zimního stadionu Benešov přehodnotil a nakonec zamítl.

Do nové podoby územního plánu tak zařazuje novou trasu vedoucí od továrny Baest v Černém lese, vpravo kolem Černoleského rybníka, přes železnici z Benešova na Vlašim až ke křižovatce vlašimské silnice a sjezdu na Dlouhé Pole.

„Bylo nám řečeno, že obchvaty Benešova na dokumentu chybí proto, že se do sedmi let D3 stavět nezačne. To pro nás ale není argument. Kdyby se začalo stavět osmý rok, měl by na to být kraj připravený a severovýchodní obchvat začít stavět a ne se na to připravovat až těsně před zahájením stavby dálnice D3. Chceme, aby kraj začal s přípravou stavby severovýchodního obchvatu co nejdříve, protože jinak hrozí zdržení a to zejména kvůli výkupům pozemků pro stavbu od soukromých vlastníků," dodal starosta Benešova Jaroslav Hlavnička.