Kvůli tomu se konalo jednání a vytipoval se i nový koridor pro vedení václavické spojky. Ovšem kraj do zásad územního rozvoje Středočeského kraje vložil znovu trasu původní. Právě proto se k tomuto dokumentu také Benešov vyslovil zamítavě. A Benešov navíc kraji, který mezi projekty zařazené do takzvaných Integrovaných územních investic, podle anglického Integrated Territorial Investments (ITI), vložil i jihovýchodní, namísto severovýchodního obchvatu města, připomněl, že pro něj je mnohem důležitější právě výstavba obchvatu od severu.
„Ten se sice bezprostředně trasy václavického koridoru netýká, ale byli bychom rádi, aby se v případě realizace václavické spojky na nás
s výstavbou severovýchodního obchvatu nezapomnělo. Bez něj by to byl pro Benešov konec," potvrdil starosta.
Z dálnice D3 by se totiž na Benešov valily vozy a místo, aby ho při jízdě na Vlašim objížděly, zahlcovaly by jeho ulice, například už nyní extrémně dopravou zatíženou ulici Svatopluka Čecha. V současných krajských podkladech ITI tak dokonce nefiguruje žádný obchvat Benešova.
Ten jihovýchodní je v ÚP zanesen jen z části a zbytek je v dokumentu zanesen jako výhledová varianta. Původní trasu jihovýchodního obchvatu kolem zimního stadionu Benešov přehodnotil a nakonec zamítl.
Do nové podoby územního plánu tak zařazuje novou trasu vedoucí od továrny Baest v Černém lese, vpravo kolem Černoleského rybníka, přes železnici z Benešova na Vlašim až ke křižovatce vlašimské silnice a sjezdu na Dlouhé Pole.
„Bylo nám řečeno, že obchvaty Benešova na dokumentu chybí proto, že se do sedmi let D3 stavět nezačne. To pro nás ale není argument. Kdyby se začalo stavět osmý rok, měl by na to být kraj připravený a severovýchodní obchvat začít stavět a ne se na to připravovat až těsně před zahájením stavby dálnice D3. Chceme, aby kraj začal s přípravou stavby severovýchodního obchvatu co nejdříve, protože jinak hrozí zdržení a to zejména kvůli výkupům pozemků pro stavbu od soukromých vlastníků," dodal starosta Benešova Jaroslav Hlavnička.
annonce
Pracovník/ice v sociálních službách, 19 090 Kč
Zedníci, 30 000 Kč
Zástupkyně/ce vedoucí výroby, 25 000 Kč
Specialista/ka logistiky, 35 000 Kč
Autoelektrikář/ka, 40 000 Kč
Recepční (hotel & spa) - Hotel Akademie Naháč, 29 000 Kč
Řidiči zdravotnické dopravní služby, 28 000 Kč
Strojník/ice, 39 500 Kč
Podat inzerát
cars
Opel Astra první majitel, koupeno v CZ, v záruce
Opel Insignia první majitel
Opel Corsa první majitel, servisní knížka, koupeno v I
Opel Astra první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Opel Zafira první majitel, servisní knížka, koupeno v D, v záruce
Opel Corsa
Opel Astra nové vozidlo, servisní knížka, koupeno v CZ, v záruce
Opel Movano první majitel
Prodat auto
tipcars
Škoda Scala 1.0 TSI 81 kW M6° Monte Carlo
Škoda Octavia 1.6 TDI 85kW M5° Style Extra S
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW M6° Ambition
Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW M5° Style Plus
Škoda Fabia 1.0 TSI 70 kW M5° Ambition Plu
Škoda Fabia 1.0 TSI 70kW M5° Style Plus
Škoda Octavia 1.6 TDI 85kW M5° Style
Škoda Kamiq 1.5 TSI 110 kW M6°Ambition Ext
Prodat auto